شناسهٔ خبر: 20419881 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

دستاوردهای شرکت مخابرات در فاز سوم شبکه ملی اطلاعات رونمایی شد

صاحب‌خبر -

فناوران - در این مراسم، سامانه کیفیت شبکه سرویس (QOS) و سامانه سنجش کیفیت تجربه مشتریان (QOE) و سالن جدید ناک دیتا راه اندازی شد.
بر اساس این گزارش همچنین از پورتال تجاری شرکت مخابرات ایران، در راستای استقرار دولت الکترونیکی و به منظور ساده سازی ارتباط با کاربران و مشتریان، در تسریع استفاده از شکبه ملی اطلاعات، رونمایی شد.
همچنین پروژه های ایجاد دسترسی برای کاربران، گسترش چرخه کسب و کار و فراهم کردن زیرساخت تولید محتوا در بستر شبکه ملی اطلاعات و دیتا سنتر شرکت افرانت نیز از دیگر پروژه هایی است که افتتاح شد.

 سیاست های درست مخابرات
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم با بیان اینکه مهم ترین اولویت دولت ایجاد اشتغال است، افزود: مخابرات نیز ایجاد اشتغال و IT را در اولویت خود قرار دهد.
محمود واعظی با بیان اینکه شرکت مخابرات ایران با سایر شرکت ها بسیار متفاوت است، افزود:  شرکت مخابرات به عنوان یک شرکت مادر و یک بنگاه بزرگ عمل کند و تمام بخش ها را در زیر چتر خود قرار دهد و خود را رقیب شرکت های کوچک نداند.
وی گفت: شرکت مخابرات ایران با مدیریت جدید سیاست های درستی را در این زمینه اتخاذ کرده و این شرکت رویکرد مثبتی را در پیش گرفته است.
واعظی با بیان اینکه شرکت های مخابراتی در تمام کشورهای دنیا در حال پوست اندازی هستند، گفت: این شرکت ها به سرعت در حال تغییر وضعیت به IT و خدمات ارزش افزوده هستند و در آینده شرایط این شرکت ها کاملا تغییر می کند.
وی امه گفت: شرکت مخابرات هم اگر فهم درستی از این تحول در تکنولوژی و نیازمندی های مردم داشته باشد و خود را با این تحول تطبیق دهد، می تواند مانند گذشته پیشتازی و نقش تعیین کننده خود را در بخش دسترسی در کشور به دست آورد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تشبیه این دوران به دوران جنگ سرد گفت: دوران جنگ سرد در حوزه ICT پایان یافته است و وارد دوران جدیدی شده ایم و البته جوانان تحولات این دوران را خوب فهمیده و درک کرده و رویکرد درستی را در این حوزه انتخاب کرده اند و فعالیت کسب و کارهای اینترنتی جدید حاصل این تفکرات است.
وی با بیان اینکه در آینده نزدیک همه چیز بر بستر فناوری اطلاعات استوار است، گفت: اگر قرار است سالی بیش از 100 هزار شغل در حوزه ICT ایجاد شود، شرکت مخابرات باید فضا را برای تمام شرکت های جدید کسب و کار اینترنتی جوانان باز کند.

 تحول در حوزه دیتاسنتر با همکاری مخابرات
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود با بیان همکاری شرکت مخابرات و شرکت افرانت در راه اندازی دیتا سنتر این شرکت در مرکز شهید بهشتی گفت: در حوزه دیتاسنترها دچار عقب ماندگی هستیم و با این سازوکاری که شرکت مخابرات و افرانت برای راه اندازی دیتا سنتر ایجاد کرده اند، می توانیم شاهد یک تحول در حوزه راه اندازی دیتا سنترها باشیم.
وی با پیشنهاد ارایه بسته های ترکیبی صدا و صوت توسط شرکت مخابرات و اپراتورها گفت: این بسته ها باید با فرمول بردبرد طراحی شود تا استفاده از این سرویس ها برای مردم ارزان تر تمام شود و شرکت های ارایه کننده سرویس هم بتوانند به سرمایه گذاری خود در این بخش ادامه دهند.
واعظی درباره درخواست مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در زمینه کمک به سرمایه گذاری در این شرکت از طرف وزارت ارتباطات نیز گفت: وزارت ارتباطات به عنوان صاحب 40 درصد سهام شرکت مخابرات در زمینه توسعه و سرمایه گذاری دراین شرکت قول همکاری می دهد.

 تماس صوتی تلگرام رفع فیلتر نمی شود
وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که آیا برنامه ای برای رفع فیلتر تماس صوتی تلگرام وجود دارد، گفت: خیر برنامه ای نداریم.
واعظی توضیح داد: چرا اصرار دارید سرویسی برای شرکت های خارجی ایجاد کنیم در حالی که مخابرات و اپراتورهای موبایل می توانند این سرویس را ارایه دهند. قرار نیست این شرکت ها ورشکسته شوند.
وزیر ارتباطات درباره موضوع پیشنهاد افزایش تعرفه نرخ های مخابراتی که از سوی مخابرات مطرح شده بود، گفت: هیچ گونه قصدی برای افزایش تعرفه ها در حوزه تلفن ثابت، اینترنت و موبایل نداریم.
واعظی درباره خدمات پرداخت و تبلیغات در شبکه های اجتماعی خارجی همچون تلگرام گفت: طبق مصوبات قانونی هر گونه خدمات پرداخت و تبلیغات در شبکه های اجتماعی خارجی ممنوع است و این تصمیم در راستای حمایت از شبکه های اجتماعی داخلی گرفته شده است.

 نقش کلیدی مخابرات
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران هم در این مراسم بر نقش محوری و کلیدی شرکت مخابرات ایران در شبکه ملی اطلاعات تاکید کرد.
رسول سراییان با بیان 10 محور کلیدی برنامه های شرکت مخابرات ایران برای استقرار و توسعه شبکه ملی اطلاعات گفت: این شرکت برنامه خود را درحوزه های شبکه های مترو و انتقال، شبکه های توزیع محتوا (CDN)، مدیریت منابع شبکه، زیرساخت آی پی، مراکز داده و میزبانی داخلی، شبکه های دسترسی، مراکز تبادل ترافیکIXPها، زیرساخت های مدیریتی و دسترسی به اینترنت، امنیت و خدمات پایه برای توسعه شبکه ملی اطلاعات انجام داده است.
وی افزود: برای تحقق اهداف شبکه ملی اطلاعات، شرکت مخابرات ایران به تامین منابع و سرمایه گذاری، توسعه سرمایه انسانی، ارایه خدمات نوین، تحول فرهنگی در بدنه مدیریتی و اجرایی، تحول در ساختار حاکمیت و مدیریتی، اصلاح فرایندها و توسعه زیرساخت و شبکه و به کارگیری ابزارهای نوین پرداخت.
مدیرعامل شرکت مخابرات با تشریح اقدامات مدرن سازی شبکه و فناوری اطلاعات گفت: در سال 96، 2500 میلیارد تومان و در سرمایه گذاری 5 ساله ، 10 هزار میلیارد تومان،  سرمایه گذاری  در این بخش خواهیم داشت.
وی با بیان توسعه CDN در 4 نقطه از کشور گفت: ایجاد هم افزایی و رونق بخشی به کسب و کارهای مبتنی بر IP موجب افزایش ظرفیت ارایه خدمات محتوایی 
شبکه می شود.

نظر شما