شناسهٔ خبر: 20419144 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مدیر کل پزشکی قانونی گیلان خبر داد:

کاهش ۵درصدی خودکشی نسبت به سال قبل/ گیلان رتبه ۵ تلفات جاده ای را دارد

مدیر کل پزشکی قانونی گیلان گفت: ۱۶۷۴ خودکشی منجر به مرگ با بیش از ۶ درصد کاهش نسبت به سال قبل در در پزشکی قانونی گیلان ثبت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، دکتر مهدی قربانی مدیرکل پزشکی قانونی استان گیلان با اشاره مراجعات زیاد مردم به این نهاد اظهار داشت: ضرب و جرح با ۱۷۷۷٨ مورد بیشترین علت مراجعات مردم به پزشکی قانونی می‌باشد که در مقایسه در سال ۹۵ نسبت به سال قبل ۵ درصد کاهش داشته است.

وی حوادث ترافیکی را دومین عامل مراجعه مردم به سازمان پزشکی قانونی عنوان کرد و افزود: ۵ درصد از این نوع مراجعه کنندگان نیز در سال ۹۵ کاهش پیدا کرد.

مدیر کل پزشکی قانونی گیلان با بیان اینکه در سال ۹۵، تعداد ۲۲۹۶ مورد با موضوع همسرآزاری به این نهاد مراجعه کرده‌اند گفت: سال گذشته ۴۶ مورد برای کودک آزاری به پزشکی قانونی گیلان مراجعه کرده اند که نسبت به سال قبل از آن ۱۰ درصد کاهش داده شده است.

قربانی صدور مجوز سقط جنین را از دیگر موارد عوامل مراجعه به این اداره عنوان و اظهار کرد: ۳۵۶ مورد تقاضای سقط جنین برای این مرکزی وجود داشته است که نسبت به سال قبل از آن ۲۴ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه سختی کار در پزشکی قانونی این است که همه‌ی مراجعین به ما رنجیده خاطر هستند گفت: ما باید علاوه بر انجام وظایف مربوطه، مراقب حال آنها نیز باشیم.

مدیرکل پزشک قانونی استان گیلان از ثبت ۶۱۹ مورد مصدومین حوادث کار با یک درصد کاهش در سال ۹۵ در این نهاد خبر داد و گفت: ۶۲٨ مورد فوتی از حوادث ترافیکی در استان گیلان در سال ۹۵ ثبت شده است که آمار قابل تأملی است.

قربانی در تشریح این مورد افزود: ۲۰۲ نفر عابر پیاده، ۱٨۷ نفر موتور سیکلت سوار حدود ۶۰ درصد کشته شدگان حوادث ترافیکی سال ۹۵ را تشکیل داده اند که ۵۱۰ نفر از این آمار در تصادفات برون شهری و ۱۱٨نفر فوتی در تصادفات درون شهری ثبت شده اند و بیشترین آمار فوت شدگان در سنین بالای ۶۰ سال است.

وی با بیان اینکه آمار کشته شدگان در سال ۹۵ کاهش خوبی نسبت به سال ۹۴ داشته است اظهار کرد: عمده علت مرگ در حوادث ترافیکی ضربه مغزی بوده و به لحاظ زمانی فروردین و اردیبهشت شایع ترین زمان حوادث منجر به مرگ ترافیکی است.

مدیر کل پزشکی قانونی گیلان با اشاره به اینکه آمار متوفیانی که به پزشکی قانونی مراجعه کردند به عدد ۱۶۷۴ رسیده است، گفت: آمار خودکشی نسبت به سال قبل ۵درصد کاهش داشته است.

قربانی بابیان اینکه یکی از معضلات استان های شمالی خودکشی با قرص برنج است گفت: از دلایل این انتخاب می‌تواند سهل الوصول بودن قرص برنج در شمال کشور عنوان کرد.

وی متوسط سالیانه غرق شدگان در گیلان را ۱۰۰ نفر در ۵ سال اخیر عنوان کرد و افزود: هم‌ ی این غرق شدگان خارج از طرح دریا و یا خارج از ساعت طرح گزارش شده است.

قربانی با بیان اینکه در سه ماهه ی اول سال۹۶، یازده نفر در اثر غرق شدگی جان خود را از دست داده اند تاکید کرد:  این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۵ با ۱۷ غرق شده، کاهش ۳۵ درصدی داشته است.

قربانی از راه اندازی آزمایشگاه DNA در سال جاری خبر داد و گفت:  امیدوراریم که به توانیم تایید آن را تا پایان شهریور اخذ کنیم و با راه اندازی این مرکز، نیازی به ارجاع به سایر مراکز نمی باشد.

وی گیلان را دارای رتبه ششم در حوزه ی معاینات دانست و افزود: رتبه‌ی استان در مصدومین حوادث ترافیکی پنجم است.

قربانی ادامه داد: استان گیلان در ضرب و جرح رتبه ی هفتم کشور و در مسمومیت با سموم که شایع ترین آن قرص برنج است رتبه ی دوم کشوری را دارد.

مدیر کل پزشکی قانونی گیلان اظهار کرد: ۲۰۷ پرونده در سال ۹۵ در حوزه‌ی خطاهای پزشکی به این نهاد ارجاع داده شده است که۱۰۰ پرونده منجر به محکومیت پزشکان شد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان گیلان با تاکید بر اینکه غالب شکایات برای اعمال زیبایی غیر ضرور صورت میگیرد گفت: گیلان با وجود دو سالن تشریح قادر به رفع نیاز مردم نمی باشد، لذا باید بابت این موضوع از مردم عذرخواهی کنم.

قربانی در پایان اظهار داشت: این اداره با ۱۴۰ نفر نیرو تخصصی و خدماتی فقط توانسته یک سوم  نیاز نیروی انسانی این اداره را تامین کند.

 

انتهای پیام/

نظر شما