شناسهٔ خبر: 20416159 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امارات:‌ تلاش های میانجیگرانه کویت با عناد قطر نتیجه نخواهد داد

تهران – ایرنا -«انور قرقاش» وزیر مشاور در امورخارجه امارات دوشنبه شب گفت: تلاش های میانجیگرانه کویت بدون آن که قطر عناد خود را کنار بگذارد، نتیجه نخواهد داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، قرقاش در گفت و گوی اختصاصی با شبکه خبری اسکای نیوز عربی گفت: هرگونه راه حل سیاسی با قطر باید دارای ساز و کار نظارتی و تضمینی باشد.
مسئول ارشد دستگاه دیپلماسی امارات با ادعای این که غرب اخیرا به این مساله پی برده است که منابع مالی قطر صرف افراد و سازمان های تروریستی می شود، گفت: قطر اکنون خود را برای بررسی فهرست افرادی آماده می کند که از سوی آمریکا، تحت پیگیرد قرار دارند.
قرقاش در بخش دیگری از اظهاراتش افزود: پیام های دوحه به مسئولان کاخ سفید نشان می دهد، تعدادی از افرادی که در فهرست تروریستی (کشورهای چهارگانه) قرار دارند، از سوی قطر مجازات می شوند.
قرقاش با اشاره به این که موضع واشنگتن درقبال این که باید حمایت قطر از تروریسم متوقف شود، کاملا قاطعانه است، تصریح کرد: فشارهای ما سبب شد تا قطر برای توقف حمایت مالی از تروریسم با تروریسم توافق کند.
وزیر مشاور در امورخارجه امارات با بیان این که قطر باید بداند که روابط با کشورهای منطقه؛ (به ویژه) عربستان اساسی است و ریشه های مشکلات را دریابد، افزود: تلاش قطر برای استقرار نیروهای ترکیه یک اقدام توجیه ناپذیر است و ما از آنکارا می خواهیم که بیطرفانه و عقلانی عمل کند.
قرقاش با اشاره به این که کشورهای چهارگانه پیام روشنی برای قطر ارسال کردند و از این کشور خواستند تا به نا امنی در منطقه پایان دهد، گفت: بهتر است که راه حل این بحران از طریق کشورهای حوزه خلیج (فارس) حل شود.
وی پیشتر گفته بود: می خواهیم مطمئن شویم قطر به عنوان کشوری با 300 میلیارد دلار ذخایر ارزی دیگر حامی افکار تروریستی نیست.
عربستان، امارات، بحرین و مصر 15 خردادماه 96 با متهم کردن دوحه به حمایت از تروریسم و افراط گرایی، روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را به روی این کشور بستند.
چهار کشور تحریم کننده قطر پنجشنبه اول تیرماه فهرست شروط 13گانه خود برای از سرگیری روابط با دوحه را از سوی کویت به قطر اعلام کرده بودند.
از جمله خواسته‌های کشورهای تحریم کننده، تعطیلی شبکه خبری الجزیره، بسته شدن پایگاه نظامی ترکیه در قطر، توقف همکاری نظامی آنکارا با دوحه، کاهش روابط دیپلماتیک دوحه با تهران، قطع روابط با اخوان المسلمین، حزب الله لبنان و آنچه ارتباط با گروه‌های تروریستی القاعده و داعش عنوان شده است، به شمار می‌رود.
شبس**9363*1613*مترجم: محمد تدو*انتشار دهنده:عبدالله غفاری

انتهای پیام /*

نظر شما