شناسهٔ خبر: 20414949 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وکیل شرکت نفت مطرح کرد؛

پیام های بابک زنجانی از زندان به امنای خارجی/ نتیجه دادگاه ترکیه

وکیل شرکت نفت گفت: در مدتی که مشغول پیگیری این پرونده در دادگاه‌های ترکیه بودیم، بابک زنجانی به افرادی پیغام می‌داد که همکاری نکنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا مهدوی در پاسخ به پرسشی در مورد نتیجه پیگیری‌های وزارت نفت درخصوص شرکت هواپیمایی اونر ایر در ترکیه متعلق به بابک زنجانی و مهدی شمس دو تن از متهمان پرونده،گفت: در ارتباط با این موضوع و به دنبال دعوای حقوقی مطرح شده از سوی مجموعه نفت، دادگاه ترکیه چند جلسه برگزار کرد و حسابرسی‌هایی نیز انجام شد، نهایتاً از ما موافقت‌نامه امانت‌داری امضا شده بین زنجانی، شمس و قدرت تنجل(امین اموال زنجانی) را درخواست کردند.

وکیل مدافع شرکت ملی نفت ایران افزود: موضوع این موافقت‌نامه در خصوص ۵۱ درصد سهام شرکت اونر ایر که به صورت امانت به قدرت تنجل واگذار شده، است. با این توضیح که از ۱۰۰ درصد سهام این شرکت، ۴۹ درصد به نام مهدی شمس بوده و چون بابک زنجانی پاسپورت ترکیه‌ای نداشت، ۵۱ درصد به صورت امانت به نام فردی به اسم تنجل می‌شود.

مهدوی اضافه کرد: این سهام در واقع متعلق به بابک زنجانی و شمس بوده اما متاسفانه آقایان(شمس و زنجانی) همین موافقت‌نامه را هم به ما ندادند تا به دادگاه ترکیه ارائه کنیم. دادگاه ترکیه اصل این موافقت‌نامه را درخواست که متاسفانه ارائه نکردند.

وکیل مدافع شرکت ملی نفت ایران در پاسخ به این سئوال که آیا این موافقت‌نامه در دست شمس و زنجانی موجود است یا خیر گفت: شمس و زنجانی مدعی هستند موافقت‌نامه در اختیار وکلای خارجی‌شان قرار دارد و آنها نیز موافقت‌نامه را نمی‌دهند. سوال اینجاست چطور این آقایان وکلایی را انتخاب کردند که موافقت‌نامه‌ای که مالکیت موکلان‌شان را اثبات می‌کند، نمی‌دهند؟ این مسئله برای ما تعجب‌آور است.

وی توضیح داد: حالا شما فرض کنید ما می‌خواهیم برویم به دادگاه ترکیه بگوییم سهام این شرکت متعلق به بابک زنجانی و زنجانی هم به دولت ایران بدهکار است و ۵۱ درصد سهام منتقل شده به شمس نیز به غیر از ۵ درصدی که به صورت واقعی منتقل شده، صوری است و باید به دولت ایران بازگردانده شود. قطعاً در اینجا دادگاه ترکیه اصل مدرک را می‌خواهد که متاسفانه آقایان به ما اصل مدرک را ندادند

مهدوی تصریح کرد: در مدتی که مشغول پیگیری این پرونده در دادگاه‌های ترکیه بودیم، بابک زنجانی به آن افراد پیغام می‌داد که همکاری نکنید. حتی درباره خرید یک کشتی که توسط شمس خریداری شده و به شرکت مرسک آلمان اجاره داده شده، فردی که امین اینها در آلمان بود با ما همکاری نکرد.

وکیل مدافع شرکت ملی نفت ایران در پاسخ به این سئوال که آیا در خصوص شرکت فال نیز اقدام حقوقی انجام شده است یا خیر گفت: در این خصوص اقدامی انجام نشده است. آقای شمس یک وکیلی را اجیر کرده بود تا در این رابطه اقدام خصوصی کند اما به اقدام هم نکشید.

نظر شما