شناسهٔ خبر: 20414389 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

معاون اول رئیس جمهوری:

جزایر خلیج فارس باید به کانون پیشرفت کشور تبدیل شوند

صاحب‌خبر -

شهروند| جزایر خلیج فارس باید به کانون توسعه و پیشرفت کشور تبدیل شوند. اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری که دیروز برای بهره برداری از چند پروژه اقتصادی راهی جزیره کیش  شده است، با اعلام این مطلب گفت: مناطق آزاد از کانون های توسعه اصلی ایران هستند و همه کشورهایی که مسیر توسعه را طی کرده اند مناطقی از کشورشان را از برخی قوانین و مقررات مستثنی کرده و به آنها آزادی هایی داده اند تا این مناطق بتوانند توسعه پیدا کنند و تجربه توسعه شان در سایر مناطق نیز ادامه یابد.
معاون اول رئیس جمهوری تاکید کرد: جهت گیری اصلی توسعه جزیره کیش بر مبنای رونق گردشگری بود که خوشبختانه فرصت های خوبی برای سرمایه گذاری و کارهای زیربنایی ایجاد شده است.
او با بیان اینکه در این سفر از طرح های مختلفی که برای رونق کیش احداث شده بهره برداری خواهد شد گفت: خوشبختانه منطقه آزاد کیش علاوه بر توسعه خود به نخستین منطقه برای توسعه جزایر اطراف نیز تبدیل شده است.
معاون اول رئیس جمهوری تاکید کرد: سال گذشته سه برنامه ارتقای صنایع دانش بنیان، افزایش صدور کالا و صادرات مجدد کالاهای کشورهای دیگر که در چارچوب اقتصاد مقاومتی طراحی شده بود رشد قابل توجهی داشته و نسبت به عملکرد سال گذشته صددرصد افزایش داشته است.
او با تاکید بر اینکه در سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال این برنامه ها و طرح ها تداوم خواهد یافت اظهار امیدواری کرد طرح های اشتغال زایی که در کیش احداث شده و سایر طرح های مشابه برای افزایش تولید و اشتغال در مناطق آزاد  هر چه سریعتر به بهره برداری برسد.
لازم به ذکر است در این سفر وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان مناطق آزاد دکتر جهانگیری را همراهی می کنند.
طرح تعریض موج شکن شرقی و احداث 24پست اسکله رو ـ رو بتنی در بندر تجاری کیش، واحد صنعتی تولیدی تجهیزات پزشکی و دارویی «مهان مد میمه»، پارک آبی اوشن، نیروگاه شماره 2، هتل 5 ستاره ویدا و مجموعه فرهنگی و تفریحی آوای خلیج فارس طرح‌هایی هستند که با حضور جهانگیری در جزیره کیش به بهره برداری می رسند.

نظر شما