شناسهٔ خبر: 20413915 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: قدرت موشکی ایران قابل مذاکره نیست

صاحب‌خبر -
 

سرویس سیاسی – اجتماعی: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ، قدرت موشکی ایران را دفاعی و غیر قابل مذاکره و معامله دانست و گفت: همردیف شمردن سپاه با گروه‌های تروریستی و اعمال تحریم‌های مشابه، ریسک بزرگی برای آمریکایی‌ها و پایگاه‌ها و نیروهای آن‌ها در منطقه است.
سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در همایش فرماندهان نیروی زمینی سپاه در مشهد مقدس، با ارائه تحلیلی از وضع و شرایط منطقه و جهان اظهار داشت: با گذشت نزدیک به ۴ دهه از پیروزی انقلاب اسلامی‌و حدود سه دهه از پایان دفاع مقدس؛ به رغم تداوم توطئه‌ها و تهدیدات متعدد جبهه دشمن و تشدید سرمایه گذاری ضد ایرانی اذناب منطقه‌ای آمریکا و رژیم صهیونیستی؛ جمهوری اسلامی‌ایران در اوج عزت‌، اقتدار و عظمت است و به راه نورانی و الهام بخش خود ادامه می‌دهد.
وی افزود: پیدایش تهدیدات نوین امنیتی که با طراحی و تلاش قدرت‌های استکباری و مرتجعین منطقه و غفلت و بی توجهی برخی همسایگان، جمهوری اسلامی‌را هدف قرار داده است و کشاندن تهدید به داخل ایران را دنبال می‌کند، لزوم هوشمندی و آمادگی بیشتر برای مقابله و خنثی کردن آن‌ها را مورد تاکید حوزه دفاعی و امنیتی قرار می‌دهد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر این که جمهوری اسلامی‌ایران امروز قوی تر و موفق تر از همیشه ، توان آمادگی و دفاعی خود را برای مقابله با تهدیدات حفظ و ارتقا بخشیده است، افزود: جمهوری اسلامی‌ایران با تمرکز بر راهبرد ظرفیت سازی پیش رونده و متراکم دفاعی توانسته است با دفاع جانانه از مرزهای کشور و جانفشانی مدافعان حرم و کمک به کشورهای محور مقاومت در مقابله با تروریست‌های تکفیری؛ صحنه نبرد را به مناطق دور دست منتقل کند و امنیت مثال‌زدنی را برای مردم خود به ارمغان بیاورد.
باقری اقتدار و امنیت ممتاز امروز کشور را تجلی اراده الهی و عنایت ائمه اطهار به ملت ایران و ثمره خون شهدا دانست و افزود: این یک واقعیت مسلم و انکار ناپذیر است که اگر رهبری حکیمانه و دور‌اندیشانه رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا و مجاهدت بی نظیر رزمندگان و فرماندهان نیروهای مسلح و همراهی و وحدت ملت شریف ایران نبود، امروز شاهد وضع متفاوتی در کشور بودیم.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به وضع منطقه جنوب غرب آسیا تاکید کرد: این منطقه محور تحولات جهان است و به دلیل دخالت قدرت‌های استکباری‌، شیطنت صهیونیست‌ها و حماقت و خیانت سران برخی حکومت‌های غیر مردمی‌و جائر منطقه امروز با حوادث و توطئه‌های جدید هم روبرو شده است که نباید نسبت به این موضوع ساده اندیشی و سهل‌انگاری کرد.
وی افزود: این که در بخشی از سرزمین عراق، با شکست داعش و تروریست‌های تکفیری پس از سه سال جنگ و آوارگی مردم عزیز و تقدیم شهدای فراوان و موفقیت ملت و مرجعیت دینی و پیروزی ارتش و نیروهای بسیج مردمی‌این کشور؛ بی درنگ سخن از همه پرسی در کردستان عراق و جداسازی بخشی از پیکره عراق زده می‌شود؛ امری عادی به نظر نمی‌رسد.
باقری طرح موضوع برگزاری همه‌پرسی در کردستان عراق را سرآغازی برای پدید آمدن مشکلات و چالش‌های جدید در این منطقه دانست و تاکید کرد: این موضوع به هیچ وجه قابل پذیرش همسایگان عراق نیست و حفظ استقلال و یکپارچگی عراق به نفع همه اقوام، مذاهب و بخش‌های مختلف این سرزمین است.
عضو شورای عالی امنیت ملی با اشاره به بروز اختلاف و تنش بین برخی کشورهای منطقه و ایجاد صف بندی و جبهه بندی‌های جدید میان کشورهای عربی گفت: توصیه جمهوری اسلامی‌ایران چه برای عراق و چه برخی اختلافات دیگر در حاشیه خلیج فارس مفاهمه و گفتگو در فضایی به دور از خشونت و دودستگی است.
وی تاکید کرد: منطقه کشش جنگ‌ها و تنش‌های دیگر را ندارد و قطعا بروز هر درگیری جدید پای بدخواهان و متجاوزان را به منطقه خواهد کشاند و این در حالی است که کشورهای منطقه خود به خوبی ظرفیت لازم برای حل معضلات و اختلافات را دارند و نیاز به دخالت قدرت‌های سلطه‌گر فرامنطقه‌ای ندارند.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تهدیدات و سخنان اخیر مقامات نظامی‌امریکایی که با دخالت آشکار در امور داخلی کشورمان از ضرورت تغییر نظام در ایران سخن گفته‌اند، گفت : بحمدالله ملت ایران که متحد و یکپارچه در سایه امنیت مثال زدنی، انتخاباتی با شور و عظمت را برگزار کرد در یک امنیت، در یک نظام مردم سالار بر تصمیم خود در دفاع از انقلاب اسلامی‌و جمهوری اسلامی‌محکم ایستاده است و اجازه دخالت در سرنوشت و امنیت کشورمان را به دیگران نمی‌دهد.
باقری تاکید کرد: مقامات آمریکایی قدری عاقلانه تر، سنجیده تر و پخته تر نسبت به دیگر کشورها آن هم کشور مقتدری مانند ایران که با سربلندی و صلابت برابر تمامی‌توطئه‌ها ایستادگی کرده است، صحبت کنند و بیش از این با آبروی نداشته خود بازی نکنند.
عضو شورای عالی امنیت ملی طرح در دست اقدام مجامع قانونی آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران و به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌را در زمره محاسبات غلط آمریکایی‌ها نسبت به جمهوری اسلامی‌دانست و افزود: ملت ایران همواره در برابر نظام سلطه و استکبار به ویژه آمریکا ایستادگی کرده و روز به روز مقاومتر شده است؛ لذا تحریم‌های بعدی هم به فرصتی برای رشد و بالندگی و خود‌اتکایی و توجه به ظرفیت‌های بومی‌و درونی کشور بدل خواهد شد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به توصیه مجامع قانونگذاری آمریکا برای در نظر گرفتن احتیاط و عمق بیشتر نسبت به تصمیم گیری درباره اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران ،گفت: قدرت موشکی جمهوری اسلامی‌ایران دفاعی است و هرگز قابل معامله و مذاکره در هیچ سطحی نیست.
باقری در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از نقش نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌در مقابله با تهدیدات و برقراری امنیت در مناطق مرزی گفت: در شرایطی که کشور با تهدیدات فرامنطقه ای، جنگ‌های نیابتی منطقه ای و کوتاهی برخی همسایگان در کنترل وضع امنیتی مرزهای مشترک مواجه است ؛ نیروی زمینی نقش ممتازی را عهده دار شده است و با استقبال از ماموریت‌ها ، در کمال شجاعت، ابداع و ابتکار و خلاقیت، مجاهدانه نقش بی بدیلی را در برقراری امنیت در شمال غرب و جنوب شرق و شمال شرق و جنوب غرب کشور ایفا کرده است.
وی تاکید کرد: نیروی زمینی سپاه که با دفاع مقدس متولد شده و بلوغ یافته، به فضل الهی در دوره فرماندهی سردار پاکپور توانسته است با تجربه بالا و سخت کوشی کم نظیر، امنیت مناطق مورد طمع و تهدید را در سطح سایر مناطق کشور تامین کند.
رییس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به فعالیت‌های بهداشتی؛ درمانی و مردم یاری و محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه که توام با پرداختن به ماموریت‌های امنیتی در مناطق مرزی در دستور کار این نیرو قرار دارد افزود‌: مناطق مرزی و محل استقرار نیروی زمینی سپاه شاهد همت جهادی و انقلابی یکان‌های این نیرو در راه اندازی بیمارستان‌های صحرایی مجهز و در تراز بیمارستان‌های شهری برای خدمت رسانی و درمان رایگان مردم محروم و نیازمند است؛ به گونه ای که هزاران عمل جراحی را در این بیمارستان‌ها برای معالجه انجام داده است.

نظر شما