شناسهٔ خبر: 20413507 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده تهران در مجلس:

مجلس باید قوانین حوزه تولید را تسهیل و شفاف سازی کند

شهرری ـ ایرنا ـ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به برخی قوانین متضاد و درهم تنیده در حوزه تولید و به ویژه مالیات تولید کنندگان اشاره کرد و تاکید کرد: مجلس باید قوانین حوزه تولید را تسهیل و شفاف سازی کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، الیاس حضرتی روز دوشنبه در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان ری افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید با توجه ویژه به قوانین بخش تولید و اصلاح بسیاری از این قوانین جلوی هرگونه تفسیر، برخورد جزیره ای و سلیقه ای ادارات دولتی به خصوص در حوزه مالیات و ارزش افزوده را بگیرند.
وی با بیان اینکه در شرایط فعلی کشور کار تولید به هیچ عنوان مقرون به صرفه نیست و کسانی که در این حوزه سرمایه گذاری می کنند عاشق توسعه کشور هستند اظهار داشت: ادارات دولتی تا حد امکان باید در جهت دستگیری از تولید کنندگان حرکت کنند و از هرگونه ایجاد مانع بر سرراه تولید کشور اجتناب نمایند.
حضرتی ادامه داد: نمایندگان مجلس در کمسیون های مختلف با ایجاد همکاری مناسب با دستگاه های دولتی و ارتباط موثر با تولید کنندگان به دنبال این امر هستند که از تمام ظرفیت های موجود در جهت رفع موانع تولید استفاده کنند.
در ادامه این برنامه جمعی از تولید کنندگان شهرک صنعتی شمس آباد مهمترین مشکلات پیش روی خود را نرخ بالای سود بانکی، موازی کاری ادارات دولتی در برخی امور، تفسیر قوانین مالیاتی و ارزش افزوده توسط ادارات مالیاتی به نفع دولت و به ضرر تولید کننده، نرخ بالای تعرفه های گمرکی واردات دستگاه های تولید و اختصاص ارز آزاد به جای ارز مبادله ای برای واردات دستگاه های تولید و نبود زیرساخت های مناسب شهرک صنعتی شمس آباد از جمله آب، برق، تلفن و راه مناسب ذکر کردند.
کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان ری روز دوشنبه با حضور الیاس حضرتی نماینده مردم تهران، ری شمیرانات پردیش و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری، جمعی از تولید کنندگان، کارآفرینان و مدیران ادارات مختلف شهرستان ری در شهرک صنعتی شمس آباد برگزار شد.
شهرک صنعتی شمس آباد یکی از شهرک های صنعتی استان تهران و ازقطب های مهم صنعتی کشور است که در جنوب تهران و در 35 کیلومتری بزرگراه تهران - قم و در حوزه شهرستان ری قرار دارد.
3218 / 6139
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه**انتشاردهنده: محمد بیدارمنش

انتهای پیام /*

نظر شما