شناسهٔ خبر: 20413153 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

مدیرعامل شرکت مخابرات:

مدل جدید فروش اینترنت نامحدود کاملا نامحدود نیست

مدیرعامل شرکت مخابرات گفت: مدل جدید فروش اینترنت نامحدود کاملا نامحدود نیست بلکه طبق مصرف منصفانه خواهد بود.

صاحب‌خبر -



به گزارش فارس، رسول سرائیان در حاشیه افتتاح پروژه‌های شرکت مخابرات ایران مرتبط با فاز 3 شبکه ملی اطلاعات در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: شرکت مخابرات هنوز پیشنهادی برای تغییر تعرفه‌های تلفن ثابت به رگولاتوری ارائه نکرده و پیشنهاد مخابرات فاصله قیمتی تعرفه تلفن ثابت و موبایل را مدنظر قرار داده که در این راستا پیشنهاد بسته ترکیبی را ارائه می‌دهیم.
وی ادامه داد: چهار سرویس در قالب یک بسته شامل مکالمه، دیتا، تلویزیون اینترنتی و فضای ذخیره‌سازی بدون مشخص بودن قیمت هر دقیقه یا هر مگ ارائه می‌شوند.
وی در واکنش به ورود FCPها (شرکت‌های خصوصی ارائه‌دهنده ارتباطات ثابت) گفت: مخابرات برای رقابت باید سرعت واگذاری و کیفیت سرویس را افزایش دهد و با یکی از پروژه‌هایی که امروز افتتاح شد امکان پایش کیفیت و سرعت سرویس در یک نقطه فراهم می‌شود.
وی ادامه داد: البته بیشتر مشکلات در جاهایی است که امکان فنی واگذاری پر شده و انتظار این است که شرکت‌های خصوصی در این نقاط وارد شوند و حتی در جایی که امکان فنی وجود ندارد خودشان شبکه‌سازی کنند.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در واکنش به اینکه طرح وزارت ارتباطات برای توقف فروش اینترنت حجمی مخالف سیاست مخابرات برای سوق دادن مشترکان نامحدود به حجمی است، گفت: مشکل سرویس‌های نامحدود بسته بودن سرعت روی 128 کیلو بیت در ثانیه است که 128 به درد کسی نمی‌خورد و باعث ناراحتی است.
وی ادامه داد: مشترکان نامحدود را حذف و به بسته‌ها منتقل می‌کنیم.سرائیان خاطرنشان کرد: مدل جدید مدنظر فروش اینترنت نامحدود نیز نامحدود کامل نیست بلکه معیار مصرف منصفانه است. وی ادامه داد: درباره سرمایه‌گذاری خارجی در مخابرات هنوز چیزی به نتیجه نرسیده و عملیاتی نشده که اعلام کنم.وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ممنوعیت پرداخت مالی در شبکه‌های اجتماعی خارجی را تأیید کرد.
محمود واعظی در حاشیه افتتاح پروژه‌های شرکت مخابرات ایران مرتبط با فاز 3 شبکه ملی اطلاعات در پاسخ به سؤال فارس درباره اینکه آیا پرداخت در شبکه‌های اجتماعی خارجی ممنوع است، تأکید کرد: تصمیم بر این بود که شبکه‌های اجتماعی داخلی به وجود بیایند که هرگونه تبلیغ، پرداخت و امتیاز را در شبکه‌های خارجی ممنوع کردیم و در مقابل، شبکه‌های داخلی اگر 3 میلیون عضو بگیرند، اجازه تبلیغ خواهند داشت، اگر 5 میلیون عضو بگیرند، اجازه پرداخت به آنها داده می‌شود و اگر بیش از آن عضو بگیرند، امتیازات دیگری به آنها داده خواهد شد تا شبکه‌های داخلی اقتصادی شوند.
وی تأکید کرد: از روز اول و چهار سال پیش این موارد را ممنوع کرده‌ایم.
وزیر ارتباطات در واکنش به درخواست افزایش تعرفه‌ها، گفت: هیچ یک از تعرفه‌های ارتباطی افزایش پیدا نمی‌کند و برنامه کاهش تعرفه را نیز دستور کار داریم.واعظی با تأکید بر اینکه فیلتر تماس صوتی تلگرام برداشته نمی‌شود، گفت: با وجود شرکت مخابرات و سه اپراتور موبایل به این خوبی اگر می‌خواهید آنها را ورشکست کنید، تماس صوتی تلگرام را باز کنید.
گفتنی است دیروز با حضور وزیر ارتباطات تعدادی از طرحهای شرکت مخابرات ایران مرتبط با فاز سوم شبکه ملی اطلاعات به بهره‌برداری رسید.

نظر شما