شناسهٔ خبر: 20412377 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون اول رئیس جمهور:

همه جزایر خلیج‌فارس باید به کانون توسعه و پیشرفت کشور تبدیل شوند

کیش- معاون اول رئیس‌جمهور تأکید کرد: یکی از اولویت‌های اصلی کشور این است که همه جزایر خلیج‌فارس باید با کمک مناطق آزاد به کانون توسعه و پیشرفت کشور تبدیل شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق جهانگیری بعداز ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان داشت: مناطق آزاد از کانون های توسعه اصلی ایران هستند و همه کشورهایی که مسیر توسعه را طی کرده اند مناطقی از کشورشان را از برخی قوانین و مقررات مستثنی کرده و به آنها آزادی هایی داده اند تا این مناطق بتوانند توسعه پیدا کنند و تجربه توسعه شان در سایر مناطق نیز ادامه یابد.

معاون اول رییس جمهور ضمن عرض ادب به مردم جزیره کیش و همه ساکنان استان هرمزگان گفت: جهت گیری اصلی توسعه جزیره کیش بر مبنای رونق گردشگری بود که خوشبختانه فرصت های خوبی برای سرمایه گذاری و کارهای زیربنایی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در این سفر از طرح های مختلفی که برای رونق کیش احداث شده بهره برداری خواهد شد گفت: خوشبختانه منطقه آزاد کیش علاوه بر توسعه خود به نخستین منطقه برای توسعه جزایر اطراف نیز تبدیل شده است.

دکتر جهانگیری ادامه داد: طرح های خوبی نیز برای توسعه جزیره هندورابی انجام شده که فردا در آیین افتتاح آنها شرکت خواهم کرد.

معاون اول رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حرکت خوب مناطق آزاد در چارچوب برنامه های اقتصاد مقاومتی گفت: سال گذشته سه برنامه ارتقاء صنایع دانش بنیان، افزایش صدور کالا و صادرات مجدد کالاهای کشورهای دیگر که در چارچوب اقتصاد مقاومتی طراحی شده بود رشد قابل توجهی داشته و نسبت به عملکرد سال گذشته صد در صد افزایش داشته است.

وی با تاکید بر اینکه در سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال این برنامه ها و طرح ها تداوم خواهد یافت اظهار امیدواری کرد طرح های اشتغال زایی که در کیش احداث شده و سایر طرح های مشابه برای افزایش تولید و اشتغال در مناطق آزاد  هر چه سریعتر به بهره برداری برسد.

نظر شما