شناسهٔ خبر: 20411878 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

آیت الله صافی گلپایگانی:

رسانه‌ها باید معارف اسلام و اهل بیت(ع) را به همه دنیا عرضه کنند

 یکی از مراجع تقلید با تأکید بر اینکه رسانه‌ها باید معارف اسلام و اهل بیت(ع) را به دنیا عرضه کنند، گفت: برنامه‌های رادیو معارف باید مردم را به دین و مکتب اهل بیت(ع) خوش بین کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی در دیدار با مدیر و مسئولان شبکه رادیویی معارف که در آستانه سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و سالروز تأسیس شبکه رادیویی معارف انجام شد، رادیو معارف را رسانه‌ای پر منفعت برای جامعه دانست و گفت: تببین آموزه‌های دین مقدس اسلام و مکتب اهل بیت(ع) کاری بسیار با ارزش و باعث افتخار است و یک ساعت کار در آن ثواب فراوانی دارد که قابل شمارش نیست.

وی رادیو معارف را یک فرصت مغتنم برای مردم و یک توفیق بزرگ برای دست اندرکاران این رادیو دانست و گفت: معارف اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) معارفی ناب و اصیل است که رسانه‌ها و بخصوص رادیو معارف باید آن را به همه دنیا عرضه کنند.

رادیو معارف باید به شبهات پاسخ دهد

این مرجع تقلید فقدان موسیقی سازی در رادیو معارف را ویژگی ارزشمند این رسانه دینی برشمرد و با تإکید بر تکرار آموزه‌ها و اعتقادات دینی در هر جایگاه و مناسبتی گفت: رادیو معارف جایگاه بسیار مناسبی برای تبیین اعتقادات و اخلاقیات است.

آیت الله صافی گلپایگانی با اشاره به وجود فتنه‌ها و شبهات دینی و اعتقادی که از سوی دشمنان اسلام دامن زاده می‌شود، تأکید کرد: همه در مقابل این شبهات مسئول هستیم و رادیو معارف نیز به عنوان رسانه‌ای دینی باید به این شبهات پاسخ دهد.

همه برنامه‌های رادیو معارف کاملاً مطابق با موازین شرع است

در ابتدی این دیدار که قائم مقام و مدیران گروه‌های برنامه ساز رادیو معارف نیز حضور داشتند، مدیر این رادیو با ارائه گزارشی از روند ساخت و تولید برنامه‌های رادیو معارف در عرصه‌های مختلف، گفت: با تلاش همکاران ما در رادیو معارف همه برنامه‌های این رادیو کاملاً مطابق با موازین شرع مقدس تولید و پخش می‌شود.

مجتبی تونه‌ای دغدغه‌های مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید در حوزه دین و معارف اسلامی را دغدغه همه مدیران و برنامه سازان رادیو معارف دانست و گفت: توجه اصلی در رادیو به احکام، اخلاق و اعتقادات است که با استفاده از پژوهش‌های حوزوی در جهت تقویت علمی برنامه‌ها تلاش می‌شود.

وی همچنین توجه ویژه به حوزه مهدویت و نیز حضور فعال در فضای مجازی و پاسخگویی به شبهات را از دیگر فعالیت‌های شبکه رادیویی معارف برشمرد.

نظر شما