شناسهٔ خبر: 20409407 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون ترویج سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی:

موفقیت خراسان جنوبی در اجرای طرح نظام نوین ترویج کشاورزی

بیرجند- معاون ترویج سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی گفت: استان خراسان جنوبی تا کنون جزء بهترین استان ها در اجرای طرح نظام نوین ترویج در بخش کشاورزی بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم خاوازی ظهر دوشنبه در جلسه مروجان مسئول پهنه بندی جهاد کشاورزی استان، با بیان اینکه در حال حاضر طرح نظام نوین ترویج در سطح کشور مرسوم شده است، اظهار کرد: این طرح تا کنون در ۱۲ استان کشور اجرا شده است که استان خراسان جنوبی نیز یکی از این استان ها است.

وی با اشاره به اینکه این طرح از سال ۹۴ به صورت پایلوت اجرا و در سال ۹۵ توسط وزیر کشور به تمامی استان ها ابلاغ شد، گفت: علی رغم هزینه های زیادی که در دولت قبل برای ارتباط بهره برداران بخش کشاورزی با دولت صورت گرفت اما خوشبختانه در دولت یازدهم با بکارگیری نیروهای جوان این ارتباط بسیار محکم تر شده است.

معاون ترویج سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی تا کنون جزء بهترین استان ها در اجرای طرح نظام نوین ترویج در بخش کشاورزی بوده است، افزود: در راستای اجرای این طرح ارتباط دولت با بهره برداران کشاورزی برقرار شد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته به ازای هر سه هزار و ۵۰۰ نفر در کشور یک کارشناس مروج وجود داشت که این پاسخگوی مسائل بهره برداران نبود، عنوان کرد: در حال حاضر به ازای هر ۶۰۰ بهره بردار یک مروج وجود دارد.

خاوازی با بیان اینکه در طرح نظام نوین ترویج جریان کشاورز با جهاد کشاورزی دو سویه شده است، اظهار داشت: در آینده به تدریج باید به سمت تجهیز کردن و دادن مسئولیت پهنه به مروجان حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان مروج مسئول بهره وری و افزایش تولید با حفظ پایداری آن هستند، افزود: برای هر مرکز جهادکشاورزی متناسب با ظرفیت تحقیقاتی که در آن منطقه وجود دارد یک محقق محیط تعریف شده و این افراد با حضور در مناطق وارد عرصه می شوند و مشکلات را از طریق مروج ها دریافت می کنند.

معاون ترویج سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی ادامه داد: با توجه به فعالیت های قانونی در حال حاضر محققان گرایش های اصلی روستا را شناسایی می کنند.

نظر شما