شناسهٔ خبر: 20409205 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو عنوان شد

دانشجویان فنی‌حرفه‌ای با دریافت حق‌الزحمه فضای دانشگاه‌ها را بازسازی می‌کنند/ طرح سجا با طرح کارورزی متفاوت است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های فنی‌حرفه‌ای کشور با اشاره به آغاز طرح سجا در دانشگاه‌های فنی‌حرفه‌ای گفت: دانشجویان فنی‌حرفه‌ای در این طرح با دریافت حق‌الزحمه فضای دانشگاه‌ها را بازسازی می‌کنند.

صاحب‌خبر -

اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید

 

رسول ترابی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های فنی‌وحرفه ای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص طرح «سجا» که از 25 تیر ماه در دانشکده‌های فنی حرفه ای آغاز شده، گفت: طرح سجا تحت عنوان سفیران اقتصاد مقاومتی برای به کارگیری دانشجویان جوان در دانشگاه فنی حرفه ای آغاز شده است.

 

وی افزود: در این طرح مبالغی به عنوان حق الزحمه به دانشجویان که به بازسازی فضای دانشگاه ها می پردازند، پرداخت می شود.

 

ترابی خاطرنشان کرد: دو سال بر روی این طرح کار شده و پس از کار کارشناسی مفصل اجرایی شده است. پایلوت اولیه آن هم در دانشکده فنی انقلاب اسلامی در حال انجام است.

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های فنی‌وحرفه ای اضافه کرد: این طرح در پنج سر فصل اصلی تحت عنوان بهسازی فضای دانشجویی، خدمات فنی خوابگاه ها، تولید وسایل دکوری و تزئینی خوابگاه ها، تولید محصولات سلامت محور و خدمات فنی خوابگاه است و بازه زمانی آن از 25 تیر تا 25 شهریور می باشد.

 

وی یادآور شد: سجا طرح بسیار خوبی است که قطعا مورد استقبال دانشجویان قرار می گیرد.

 

ترابی گفت: متاسفانه اجرای این طرح با طرح کارورزی هم زمان شد، در حالیکه کاملا با طرح کارورزی متفاوت است و یک طرح ملی در دانشگاه های فنی حرفه ای شناخته می شود. این طرح با رویکرد اقتصاد مقاومتی طراحی شده است.

 

ترابی خاطرنشان کرد: در این طرح امکانات دانشکده ها توسط دانشجویان ساخته می شود. مثلا تخت خواب ها، صندلی یا حتی نقاشی خوابگاه ها یا خیلی از مراحل عمرانی دانشگاه های فنی حرفه ای توسط دانشجویان اجرا می شود و دانشجویان در ازای آن حقوق دریافت می کنند. مهم‌تر اینکه دانشجویان در این فرآیند، کار تیمی را یاد می گیرند و مباحث فرهنگی نیز در کنار آن تدارک دیده شده است.

 

وی یادآور شد: این طرح ابتدا به عنوان طرح کارورزی بود، اما در ادامه، سجا به آن اضافه شد و اکنون دانشجویان با دریافت حقوق، در دانشکده ها فعالیت می کنند.

نظر شما