شناسهٔ خبر: 20408428 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفتاب یزد | لینک خبر

تسلیت هنرمندان به مناسبت درگذشت مریم میرزاخانی

صاحب‌خبر - هنرمندان به درگذشت مریم میرزاخانی واکنش نشان داده و در اینستاگرام‌شان با انتشار عکس‌های مختلف، رفتن مریم میرزاخانی را تسلیت گفتند.
هدیه تهرانی درباره درگذشت مریم میرزاخانی فقط به یک جمله بسنده کرده و می‌نویسد: «باورکردنی نیست.»
سام درخشانی هم در تلگرامش می‌نویسد: «امیدوارم قدر داشته‌هامون رو بیشتر بدونیم.»
سارا خوئینی‌ها به تصادف نخبگان ریاضی در راه اهواز به تهران اشاره کرده و در اینستاگرامش می‌نویسد: «19 سال پیش اتوبوس تیم‌ملی المپیاد ریاضی ایران در مسیر اهواز به تهران دچار نقص فنی شد و به دره سقوط کرد! ٩ عضو تیم‌ملی المپیاد در ٢٠ سالگی از بین رفتند که چندین نفر از آنها مدال‌های نقره و طلا برای ایران کسب کرده بودند. مریم میرزاخانی اما از این حادثه زنده بیرون آمد و ١٨ سال بعد در تمام دنیا درخشید و به عنوان اولین زن برنده جایزه نوبل ریاضیات (فیلدز) شد! پروفسور مریم میرزاخانی به طور رسمی دانشمند نخبه ریاضیات در قرن ٢١ شناخته شد و نامش یکی از پُر افتخارترین آثار ملی وطنم شد. تنها ٢ روز بود که خبر بیماری او را شنیده و به امید بهبود بودیم که متاسفانه بسیار زود ایشان را از دست دادیم! من معتقدم چنین انسان‌های بزرگ و با ارزشی هرگز تمام شدنی نیستند، کاش مریم میرزاخانی الگوی دختران و زنان جوان کشورم باشند که با وجود جایگاه ویژه و عظیمی که در دنیا پیدا کرده بودند سادگی و فروتنی و شرافتشان همواره همراهشان بود، روحشان شاد و یادشان گرامی... من به احترام چنین زنان قدرتمندی سر تعظیم فرود می‌آورم که افتخار ملی، جهانی و افتخار تمام ما بانوان هستند.
بهاره کیان افشار هم در اینستاگرامش می‌نویسد: «نابغه بزرگ ایرانی و زن ایرانی پر افتخار ملی و جهانی و انسان متواضع و شریف و مهربان، ناباورانه و چه زود پرکشید... همواره بزرگ و پر افتخار و در اوج می‌مانی نازنین.»
آناهیتا همتی به تسلیت گفتن اکتفا کرده و در اینستاگرامش می‌نویسد: «نابغه ریاضی، مریم میرزاخانی؛ باز هم تسلیت.»
سروش صحت هم در اینستاگرامش متنی زیبا نوشته است: «به این چشم‌ها نگاه کنید، اسم مریم میرزاخانی را در گوگل جستجو کنید و بعد به عکس‌هایش نگاه کنید... وقتی در کلاس درس مقابل دانشجویانش جلو تخته ایستاده به دست هایش نگاه کنید... به چشمهایش.»
رامبد جوان هم در واکنش به درگذشت میرزاخانی در اینستاگرامش می‌نویسد: «مریم میرزاخانی نابغه‌ ریاضی ایران و جهان، عضو آکادمی ملی علوم آمریکا و استاد دانشگاه استنفورد کالیفرنیا به دلیل بیماری سرطان در آمریکا فوت کرد. درگذشت او را به هموطنان عزیز و جامعه علمی کشور تسلیت عرض می‌کنم.»
پژمان بازغی در اینستاگرامش می‌نویسد: «تسلیت به جهان علم و مردم ایران و خانواده میرزاخانی.»

نظر شما