شناسهٔ خبر: 20406664 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

جهانگیری:

بهبود محیط کسب و کار نیازمند اراده‌ای جدی در رأس دستگاه‌های اجرایی است

خبرگزاری میزان- معاون اول رئیس جمهور در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با تاکید بر ضرورت حذف مجوز‌ها و مقررات غیرضروری و دست و پا گیر بر سر راه فعالان اقتصادی و بخش خصوصی گفت: تا اراده‌ای جدی در رأس دستگاه‌های اجرایی در این خصوص شکل نگیرد شاهد اقدامات موثر در این جهت نخواهیم بود.

صاحب‌خبر -

 بهبود محيط كسب و كار نيازمند اراده اي جدي در رأس دستگاه هاي اجرايي استبه گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ظهر امروز (دوشنبه) به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

 جهانگیری در این جلسه  با تاکید بر ضرورت حذف مجوز‌ها و مقررات غیرضروری و دست و پا گیر بر سر راه فعالان اقتصادی و بخش خصوصی گفت: تا اراده‌ای جدی در رأس دستگاه‌های اجرایی در این خصوص شکل نگیرد شاهد اقدامات موثر در این جهت نخواهیم بود.

وی گفت: باید برای بهبود محیط کسب و کار و از بین بردن بروکراسی در کشور چاره‌ای اساسی و جدی اندیشیده شود، برای اینکه بتوانیم محیط کسب و کار را در کشور بهبود بخشیده و فعالیت بخش خصوصی را تسهیل کنیم نیازمند اراده‌ای ملی و تلاش همگانی در این زمینه هستیم.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: تلاش‌ها و اقدامات وزارت امور اقتصادی و دارایی در قالب طراحی و استقرار و توسعه مرکز ملی پایش محیط کسب و کار، کار‌های انجام شده مثبت و اثربخش است و ضرورت دارد تداوم و تکمیل شود.

 وی با تبریک روز بهزیستی و تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی وظایف سنگینی بر عهده دارد و به دلیل آنکه جمعیت فراوانی از کشور در قالب دریافت کنندگان مستمری و دریافت کنندگان خدمات درمانی و تعامل با کارفرمایان تحت پوشش این سازمان هستند، نقش بسیار تعیین کننده‌ای در بهبود محیط کسب و کار ایفا می‌کنند.

جهانگیری بیان داشت: از رییس سازمان تامین اجتماعی می‌خواهم از طریق تعامل با اتاق‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی گره‌ها و موانع موجود در فضای کسب و کار را شناسایی و فعالیت بخش خصوصی و فعالان اقتصادی را هر چه بیشتر تسهیل کنند.

وی افزود: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که این میزان رشد صادرات ناشی از برطرف شدن موانع پیش روی سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در این کشور‌ها بوده که این موضوع بیانگر اهمیت فراوان بهبود محیط کسب و کار است.

انتهای پیام/

نظر شما