شناسهٔ خبر: 20402848 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حدادعادل تأكيد كرد:

همكاري بنياد سعدي و سازمان فرهنگ و ارتباطات براي آموزش زبان فارسي در جهان

خبرگزاری شبستان:رييس بنياد سعدي درباره همكاري بنياد سعدي با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در خصوص اشاعه آموزش زبان فارسي در كشورهاي مختلف گفت: اين همكاري در حال حاضر به بهترين شكل ممكن وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان وبه نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، غلامعلي حدادعادل، رييس بنياد سعدي و عضو شوراي عالي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، ظهر امروز (يكشنبه 25 تيرماه) از كلاس‌هاي آموزشي هشتاد‌وچهارمين دوره دانش‌افزايي زبان و ادبيات فارسي در دانشگاه علامه طباطبايي بازديد كرد.

 

وي در حاشيه اين بازديد خود درباره همكاري بنياد سعدي با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و رايزني‌هاي فرهنگي ايران در خارج از كشور در خصوص اشاعه آموزش زبان فارسي در كشورهاي مختلف گفت: اين همكاري در حال حاضر به بهترين شكل ممكن وجود دارد.

 

وي افزود: در خارج از كشور معلمان ما زير نظر رايزني‌هاي فرهنگي انجام وظيفه مي‌كنند. بنياد سعدي در خارج از ايران، شعبه مستقل و نمايندگي مستقل ندارد. همچنين اين بنياد از نظر سياست‌هاي كلي و طبق اساسنامه‌اي كه براي آن تدوين شده است، مطابق با سياست‌هاي كلي شوراي عالي سازمان فرهنگ و ارتباطات فعاليت مي‌كند.

 

رييس بنياد سعدي همچنين در خصوص تأثيرات برگزاري دوره‌هاي دانش‌افزايي زبان و ادبيات فارسي با حضور فارسي‌آموزان سراسر جهان در ايران، گفت: بنياد سعدي كه وظيفه آموزش و گسترش زبان فارسي در جهان را به عهده دارد، هر ساله دوره‌هاي متعددي در داخل و خارج از كشور براي فارسي‌آموزان خارجي برگزار مي‌كند. براي نمونه سال گذشته در داخل ايران حدود 30 دوره دانش‌افزايي را برگزار كرديم و يكي از اين دوره‌هاي داخلي، دوره‌هاي طولاني مدت تابستاني است.

 

حدادعادل ادامه داد: امسال و در تابستان 96 بيش از 140 فارسي‌آموز از 44 كشور جهان به ايران آمده‌اند تا در مدت يك ماه، دانش خود در زبان فارسي را ارتقا دهند. اين فارسي‌آموزان در سطح پيشرفته هستند كه به ايران دعوت شده‌اند كه هم زبان و هم ادبيات را بياموزند.

 

رييس فرهنگستان زبان و ادب فارسي در بخش ديگري از گفت‌وگوي خود با خبرنگار سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، با بيان اينكه امسال هم مانند سال گذشته از امكانات دانشگاه علامه طباطبايي براي برگزاري اين دوره استفاده مي‌كنيم، اظهار كرد: فارسي‌آموزان حاضر در دوره دانش‌افزايي صبح تا ظهر در كلاس‌هاي درس حضور دارند و بعد از ظهر را عموماً به بازديد از مناطق تهران مي‌گذرانند. همچنين سفر به اصفهان و كاشان براي آنها برنامه‌ريزي شده است.

 

حدادعادل در پايان با گفتن اينكه اكثر فارسي‌آموزان شركت‌كننده در هشتادوچهارمين دوره دانش‌افزايي در دو سطح متوسط و پيشرفته قرار دارند، گفت: هدف كلي برگزاري اين دوره‌ها اين است كه فارسي‌آموزان با شركت در آن هم آموزش زبان و ادبيات فارسي ببينند و هم با جامعه و فرهنگ ايران آشنا شوند و در نهايت قدرت زبان فارسي آنان در محيط ايران رشد كند.

 

بنا بر اعلام اين خبر، هشتاد‌وچهارمین دوره دانش‌افزایی زبان فارسی 12 تیر به همت بنیاد سعدی و همكاري نمايندگي‌هاي فرهنگي كشورمان در خارج از كشور در دانشگاه علامه طباطبايي (ره) آغاز شد. اين دوره با حضور بيش از 140 نفر از فارسی آموزان خارجی از ۴۴ کشور جهان به مدت يكماه برگزار مي‌شود.

 

نظر شما