شناسهٔ خبر: 20402320 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

درگذشت یک هنرمند در ۷۷ سالگی

«جورج رومرو» کارگردان آمریکایی فیلم معروف «شب مردگان زنده» و پدر فیلم‌های زامبی سینما درگذشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ «پیتر گرونوالد» تهیه‌کننده فیلم‌های «جورج رومرو» از درگذشت این کارگردان جریان‌ساز سینمای آمریکا پس از جدالی کوتاه با بیماری سرطان ریه خبر داد.

«جورج رومرو» در سال 1968 با ساخت فیلم کم هزینه «شب مردگان زنده» که به فروش بسیار خوبی دست یافت، به شهرت رسید و این فیلم با ارائه تعریفی مجدد از زامبی در ژانر فیلم‌های ترسناک تاثیر فراوانی در فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی بعد از خود در آینده گذاشت.

این فیلم سیاه و سفید نقطه عطفی در سینمای وحشت ایجاد کرد. داستان فیلم درباره گروهی از افراد است که در یک سکونت‌گاه موقت در ایالت پنسیلوانیای آمریکا مورد تهاجم زامبی‌ها قرار می‌گیرند. این فیلم با کیفیت ۴k و بصورت دیجیتال ترمیم و تحت بازسازی شده است.

«شب مردگان زنده» که ۴۰ سال از ساخت آن می‌گذرد به عنوان فیلمی کلاسیک در سینمای جهان شناخته می‌شود که امروز نیز مورد تحسین منتقدین قرار می‌گیرد.

«شب مردگان زنده» با چندین دنباله سینمایی ساخته خود «جورج رومرو» همراه شد که شامل «طلوع مردگان»، «روز مردگان» و «سرزمین مردگان» می‌شود و دیگر فیلم‌های این کارگردان آمریکایی شامل «دیوانگان» (1973)، «سواران شب» (1981)، «میمون می‌درخشد» (1988) و «مشت‌زن» (2000) می‌شود.

وی پیش از مرگ و از ماه می مشغول ساخت فیلم جدیدش با عنوان «جورج رومرو تقدیم می‌کند: جاده مردگان» بود.

«گیلرو دل‌تورو» کارگردان معروف مکزیکی با اشاره به خبر درگذشت «رومرو» در صفحه توئیتر خود نوشت یافتن واژگان مناسب در حال حاضر بسیار سخت است و فقدان او بسیار بزرگ است.

«مارگ گاتیس»، «الی راث» و «شین بیکر» نیز از جمله دیگران سینماگرانی بودند که به درگذشت «جورج رومرو» واکنش نشان دادند.

منبع:ایسنا

 

انتهای پیام/

 

پدر فیلم های زامبی سینما در گذشت

نظر شما