شناسهٔ خبر: 20401470 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

آغاز مذاکرات برگزیت بین لندن و بروکسل

وزیر برگزیت بریتانیا قرار است نخستین دور مذاکرات مربوط به خروج این کشور از اتحادیه اروپا را با مقام‌های این اتحادیه آغاز کند.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری تسنیم: دیوید دیویس وزیر برگزیت امروز دوشنبه مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را آغاز خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، وی به همراه تیم مذاکره کننده بریتانیا در سفری چهار روزه به بروکسل با میشل بارنیر دیدار و گفتگو خواهند کرد.

یک ماه پس از نخستین دیدار دو طرف، کمیسر فرانسوی اتحادیه اروپا قصد دارد وزیر برگزیت را برای پذیرش تعهدات مالی از سوی لندن متقاعد نماید و مذاکرات بیشتری را درباره پیشنهادات بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا برگزار کنند.

در حالی که بریتانیا و اتحادیه اروپا باید تا ۳۰ مارس ۲۰۱۹ میلادی به توافق نهایی بر سر برگزیت دست یابند، رهبران ۲۷ کشور اتحادیه اروپا از ترزا می نخست وزیر بریتانیا خواسته اند تا این کشور را برای یک طرح روشن و مشخص برای خروج از اتحادیه اروپا متحد کند، طرحی که کمترین اختلالات اقتصادی و اجتماعی را پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در پی داشته باشد.

به نظر می رسد خروج بریتانیا دومین اقتصاد بزرگ اروپا از اتحادیه اروپا می تواند تبعات زیادی به همراه داشته باشد.

دیویس در اظهاراتی در آستانه دیدار با بارنیر گفت: ماه گذشته آغاز خوبی داشتیم و طی هفته جاری نیز برای دستیابی به یک پیشرفت واقعی تلاش خواهیم کرد. حفاظت از حقوق همه شهروندان مهمترین اولویت من در این مذاکرات خواهد بود و این دقیقا چیزی است که باید بر سر آن به یک پیشرفت واقعی دست یابیم.

دفتر دیویس پیشنهاد ارائه شده از سوی بریتانیا طی ماه گذشته را عادلانه و جدی ارزیابی کرده است. هرچند بارنیر پیشنهادات ارائه شده از سوی لندن را به دور از درخواست های اتحادیه اروپا توصیف کرده است.

مذاکره کنندگان قرار است به گروه های مختلفی تقسیم بندی شوند تا درباره ۴ مساله کلیدی و مهم مذاکره کنند و در روز پنحشنبه در یک کنفرانس خبری نتایج این مذاکرات را اعلام نمایند.

گروه های کاری قرار است بر سر موضوعات مهمی از جمله حقوق شهروندان، درخواست اتحادیه اروپا از بریتانیا برای پرداخت ۶۰ میلیارد یورو برای پوشش تعهدات بودجه ای این کشور و سایر ضرر و زیان هایی که پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به وجود خواهد آمد، مذاکره کنند.

بخشی از مذاکرات دیویس نیز با اولیور رابینز و سابین ویاند معاونان بارنیر بر سر محدود کردن مشکلات ایرلند شمالی پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا خواهد بود.

نظر شما