شناسهٔ خبر: 20401122 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

آشتی‌کنان بهنوش بختیاری و امیر تتلو در یک دورهمی!

جشن تولد یک سالگی فارس پلاس اونقدر متقاوت بود که خیلی هارو نگران کرد؛ نگران اینکه یک رسانه توان این جمع کردن نیروی‌های خودی رو زیر چتر انقلاب پیدا کرده.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری فارس:  یک جشن متفاوت با مهمان هایی متفاوت؛ این بهترین اسمی است که می شد روی این مراسم گذاشت؛ جشنی که بعد از تموم شدنش، همه حاضران به متفاوت بودنش اذعان داشتن.

روز یکشنبه تالار اندیشه حوزه هنری، میزبان یه جشن تولد بود؛ اونم نه یک جشن تولد معمولی، بلکه جشن تولد یک رسانه مجازی که درست یک سال قبل و با هدف شتاب دادن به حرکت خودی‌ها از هر طیفی که هستن، ایجاد شد؛ شاید قشنگ ترین تعبیرو یکی از مهمان ها درباره «فارس پلاس» انجام داد که گفت این رسانه «شتاب دهنده ظرفیت نیروهای خودی و سالم انقلابی در فضای مجازیه»

ساعت حدود 4 کم کم تالار اندیشه حوزه هنری در حال پر شدنه و مهمون ها یکی یکی از راه می رسن؛ مهمونایی که خیلی هاشون هر روز فارس پلاسو چک می کنن ولی هیچ وقت عوامل اونو ندیدن، شور و شوق بیشتری برای حضور تو مراسم دارن.

 از همون ابتدای شروع مراسم، متفاوت بودنش کاملا به چشم میاد؛ مجری بدون اینکه روی سن بره، اجراشو شروع می کنه و همین باعث میشه کسایی که تو سالن نشستن سر بچرخونن تا مجری رو پیدا کنن؛ بالاخره مجری بیخیال اذیت کردن حاضران میشه و برنامه رسما با پخش کلیپی از مهم ترین اتفاقات فضای مجازی تو یک سال اخیر شروع میشه.

همینطور که حاضران تو سالن آروم در حال تماشای کلیپ هستن، مهمون های اصلی برنامه هم از راه میرسن؛ بهنوش بختیاری که خودش یه پا فعال مجازی و اینستاگرامی محسوب می شه، با استقبال گرم حاضران که بدشون نمیاد با این هنرمند سلفی بگیرن، وارد سالن میشه.

همین چند ماه پیش بود که یه روزنامه اصلاح طلب بعد از پست بختیاری در اینستاگرام توهین های وحشتناکی به اون کرد و جالبه که درست تو همون شرایط جوون هایی که شاید تفاوت های ظاهری با بختیاری داشتن، خیلی خوب پشتش دراومدن؛ شاید یکی از کارکردهای فارس پلاس نزدیک کردن همین خودی ها بوده.

برنامه مهمون های سیاسی زیادی هم از طیف های مختلف داشته که البته بعضی ها ترجیح دادن تو برنامه حضور پیدا نکنن؛ حالا یکی به بهونه جلسه و یکی به بهونه ترافیک!

* مجری برنامه هر چند دقیقه یکبار برای اینکه به قول خودش «انرژی هاتون نیفته» جمعیت رو وادار به دست زدن میکنه؛ اما اعلام یه خبر از سمت مجری تقریبا سالن رو منفجر کرد؛ «هیچ می دونید الان که ما اینجا در خدمت شما هستیم، آقای فریدون زندانه!»

سجاد رضایی پسر شیرین زبون اصفهانی که چند ماه پیش کلیپی ازش تو فضای مجازی پخش و باعث معروفیتش شد، روی سن اومد تا برنامه اجرا کنه؛ سوالای عجیب  غریب مجری از سجاد و جوابای رندانه اون، برای دقایقی جمعیت رو حسابی خندوند.

 بعد از بهنوش بختیاری، عزت الله ضرغامی، حسام نواب صفوی،‌ خانواده شهید بلباسی و زینب کوچولو دختر ناز شهید و نقوی حسینی نماینده تهران، متفاوت ترین مهمون مراسم هم از راه میرسه؛ امیر تتلو، بعد از روزای ناآرومی که برخی در جریان انتخابات براش رقم زدن، اولین حضور رسمیش در یک جمع متفاوت رو تجربه می کنه؛ جمعی که نمی خواد اونو بخاطر خیلی از رفتارای قبلش یا ظاهرش قضاوت کنه
 
با حضور تتلو جمعیت شدیدا شروع به تشویقش می کنن و این وسط بعضی ها هم که بیشتر با دنیای موسیقی سر و کار دارن بدشون نمیاد چندتا سوت هم به افتخار تتلو بزنن! بالاخره جشن تولد متفاوت اینطور چیزها رو هم داره.

دختر شهید بلباسی تقریبا از اول تا آخر مراسم کنار مادرش نبود و داشت دست به دست بین جوون هایی که خودشونو مدیون اونو و پدرش می دونن می گشت؛ دختری که اسمش زینبه و باباش برای دفاع از حریم حضرت زینب (س) در خان طومان سوریه شهید شد؛ خانوادش تصویر پیکرش رو که رسانه تکفیری ها نمایش داد دیدن و سوختن ولی هنوز بعد از حدود یک سال و نیم، پیکرش به دستشون نرسیده.

خیلی ها وقتی می فهمن که این دختر، یادگار شهید بلباسیه بعد از یکی دو بوسه، چشم هاشون خیس میشه؛ درسته که جشن تولده ولی به قول یکی از حاضران، «زینب بدون بابا بزرگ میشه، بدون بابا تولد میگیره، بدون بابا مدرسه میره، بدون بابا دانشگاه میره، بدون بابا ازدواج میکنه و ...»

عزت الله ضرغامی سخنران ویژه مراسمه که تعبیر ویژه درباره کارکرد فارس پلاس تو فضای مجازی به عنوان شتاب دهنده به حرکت نیروی خودی در فضای مجازی رو بیان می کنه؛ ضرغامی البته چندتا خاطره از فعالیت های بهنوش بختیاری میگه و این وسط از تتلو هم غافل نمیشه و ضمن اشاره به حضورش تو سالن، چندتا نکته مرتبط به عدم قضاوت افراد رو ارائه میده.

* بعد از سخنرانی ضرغامی، نوبت به بریدن کیک تولد یک سالگی فارس پلاس میرسه که بین کلی مهمون بریدن کیک قسمت حاج آقای ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس میشه که با کلی شیطنت مجری مراسم بالاخره کارشو خیلی خوب انجام میده؛ البته خیلی ها که منتظر پخش کیک بودن با بیرون رفتن کیک از روی سن، تقریبا از خوردنش ناامید شدن!

قسمت تقدیر از مهمون ها شاید جذاب ترین بخش این مراسم لقب بگیره؛ جایی که قرار بود مهمون های متفاوت برنامه روی سن قرار بگیرن و البته بعضی هاشون با یک غافلگیری هم مواجه بشن!

بهنوش بختیاری اولین مهمونی بود که با رفتن بالای سن و دیدن کاریکاتورش حسابی خندید؛ کاریکاتوری که به قول مجری‌ «یکم در کشیدنش اغراق شده» بود؛ بختیاری روی سن از روزهایی که گفت که روزنامه اصلاح طلب بهش توهین کرد و هیچ یک از هنرمندها حاضر به دفاع ازش نشدن، اما فارس پلاس و بچه های انقلابی که اون رو خودی می دونستن، وارد صحنه شدن و ازش دفاع کردن.

مهمون دوم امیر تتلو بود که بلافاصله بعد از بختیاری روی سن اومد و با تشویق ممتد حاضران مواجه شد.

این وسط زمزمه های اختلاف بین بختیاری و تتلو که ظاهرا به گوش مجری هم رسیده، باعث شد که مجری رو به جمعیت بگه «توی جشن تولد باید کدورت‌ها رو کنار گذاشت و آشتی کرد»؛ بختیاری و تتلو هم برای اینکه نشون بدن کدورتی ندارن، کاریکاتورهاشون رو جا به جا کردن و جلوی دوربین عکاسا گرفتن؛ بالاخره تو یه جشن متفاوت با مهمون های متفاوت باید یه آشتی کنان متفاوت هم باشه!

خانواده شهید بلباسی هم روی سن رفتن تا تقدیر بشن؛ بهنوش بختیاری خواهش کرد که روی سن بمونه تا خانواده و دختر شهید رو ببینه؛ دختر شهیدی که بغل کردنش هم اشک خیلی هارو در میاره و بختیاری هم از این قاعده مستثنی نیست؛ بخش کلیپی از صحبت های عارفانه شهید، بیشتر از قبل چشم های جمعیت رو خیس میکنه.

مهمون ها یکی یکی بالا سن میان و تقدیر میشن؛ از محسن مقصودی و وحید ایمانی گرفته تا امیر سرکرده، مجری بخش هواشناسی صدا و سیما که فقط بخاطر کنایه به «بدعهدی آمریکا در برجام»‌، با گوشه چشم برخی دولتی ها دیگه حق رفتن به سازمان صدا و سیمارو نداره؛ همین تقدیرها نشون میده که خودی ها هوای همدیگرو دارن.

مراسم کم کم در حال تموم شدنه و اشتیاقه حاضران برای سلفی گرفتن با تتلو، بختیاری، حسام نواب صفوی و بقیه هنرمندا تمومی نداره؛ البته مهمون های سیاسی مثل ضرغامی و رسایی هم از گرفتن عکس سلفی مشترک با حاضران بی بهره نبودن.

فقط چند دقیقه بعد از تموم شدن مراسم، برخی رسانه ها شروع به پوشش گسترده عکس ها و اخبار مراسم کردن؛ بی بی سی فارسی به اون قسمت برنامه اشاره کرد که مجری خبر دستگیری و زندانی شدن فریدون اعلام کرد و حاضران با دست و سوت ممتد تائیدش کردن؛‌ برخی هم حضور مهمون های متفاوتو هدف گرفتن و خواستن اصل جشن رو زیر سوال ببرن.

اما این وسط فقط و فقط و بین هیاهوهای مجازی، یک چیزی روشن شد؛ خیلی ها از جمع شدن خودی های انقلاب دورهم، بدجور نگرانن.

نظر شما