شناسهٔ خبر: 20400724 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

با ابتکار روحانیون مبلغ جهادی؛

اجرای طرح «محراب سبز» در پارک ها و اماکن گردشگری همدان

حوزه/ با توجه به اینکه همدان جزو شهرهای گردشگری به شمار می رود و ظرفیت بالایی در مساله تبلیغ در اماکن تفریحی و گردشگری دارد، لذا گروه تبلیغی، جهادی سراج برای استفاده از این ظرفیت، اجرای طرح تبلیغی «محراب سبز» را در دستور کار قرار داد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام مهدی ارتقایی مدیر گروه تبلیغی، جهادی سراج همدان در گفتگو با خبر نگار خبرگزاری «حوزه» در همدان از اجرای طرح تبلیغی جهادی «محراب سبز» در اماکن تفریحی همدان خبر داد و گفت: طرح «محراب سبز» از سال 1383 در سه نقطه از اماکن تفریحی شاخص همدان آغاز و  هم اکنون ۲۸ مکان تفریحی را تحت پوشش تبلیغ جهادی قرار داده است.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه همدان جز شهرهای گردشگری به شمار می رود و ظرفیت بالایی در مساله تبلیغ در اماکن تفریحی و گردشگری دارد، لذا گروه تبلیغی، جهادی سراج برای استفاده از این ظرفیت، اجرای طرح تبلیغی «محراب سبز» را در دستور کار قرار داد.

مدیر گروه تبلیغی، جهادی سراج همدان برپایی نماز جماعت در اماکن تفریحی کشور به خصوص پارک ها را ضروری دانست و گفت: با اجرای طرح «محراب سبز» شاهد حضور حداکثری مردم حاضر در این اماکن، در نماز جماعت بوده ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه نماز جماعت سبب توفیقات فراوانی شده و جلوی معضلات موجود در اماکن تفریحی را می گیرد، اظهار داشت: نماز جماعت به تنهایی سبب کم شدن مفاسد و معضلات اجتماعی در پارک ها می شود و حضور افراد مومن و نماز خوان در اماکن تفریحی سبب دور شدن افراد بزه کار از این محیط ها می شود.

حجت الاسلام ارتقایی ادامه داد: شهرداری همدان در سال 86 با توجه اقبال عموم مردم نسبت به طرح «محراب سبز» رسما با گروه تبلیغی، جهادی سراج همکاری کرده و بخشی از ملزومات طرح را فراهم کرده است.

وی در ادامه با اشاره به نحوه اعزام مبلغ در این طرح تبلیغی خاطرنشان کرد: اعزام مبلغ در طرح محراب سبز به صورت یک پارچه و منسجم و بدون دخالت های شخصی انتخاب و اعزام انجام می شود.

وی ادامه داد: طرح «محراب سبز» با نماز جماعت شروع شد و در حال حاضر در پارک ها، فعالیت های فرهنگی همچون پاسخگویی به مسایل شرعی و اعتقادی، گعده های بصیرتی، معرفتی با جوانان و مشاوره توسط مبلغان یک ساعت قبل از اذان صورت می گیرد.

حجت الاسلامم ارتقائی در ادامه با اشاره به مکان های تفریحی شاخص همدان، گفت: پارک مردم، بوستان ارم، پارک کودک، پیاده راه بوعلی سینا، چهار راه سعیدیه، پارک آرامگاه باباطاهر، باغ ایرانیان، پارک سعدی، پارک فدک، بوستان اعتمادیه، پارک فرودگاه واقع در ورودی شهر همدان، تپه حاج عنایت و پارک کوثر از اماکن تفریحی همدان به شمار می رود که همه روزه مبلغان گروه تبلیغی جهادی سراج در این اماکن به فعالیت های تبلیغی می پردازند.

مدیر گروه تبلیغی، جهادی سراج همدان در پایان گفت: طرح «محراب سبز» در سطح کشور از جهت انسجام، هماهنگی و گستردگی نمونه بوده که دفتر تبلیغات اسلامی این طرح را عنوان طرح تبلیغی شاخص در اماکن عمومی نامیده است.

انتهای پیام

نظر شما