شناسهٔ خبر: 20398495 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

شرط حضور خواننده رپ در نمایش پرحاشیه «لامبورگینی»

حمید صفت که براساس اختلاف نظر دفتر موسیقی و اداره کل هنرهای نمایشی از گروه نمایش «لامبورگینی» کنار رفته بود، می‌تواند به این نمایش بازگردد.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری تسنیم: نام حمید صفت در نشست خبری نمایش «لامبورگینی» مطرح شد تا بلافاصله برخی به حضور یک خواننده رپ روی صحنه تئاتر اعتراض کنند. این در حالی بود که پیشتر نیز روی صحنه تئاتر موسیقی رپ به کار برده شده بود یا اینکه خواننده رپ روی صحنه آمده بود. قصه ادامه پیدا می‌کند و مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام می‌کند حضور خواننده رپ روی صحنه ممنوع است. این گفتار موجب واکنش‌ در میان هنرمندان تئاتر می‌شود. برای مثال پری صابری در نشست خبری «شمس پرنده» نسبت به این دخالت ابراز نگرانی می‌کند.

داستان زمانی بامزه می‌شود که علی مرادخانی در ایتالیا مصاحبه می‌کند و اعلام می‌کند بهتر است شورایی مشترک میان دو نهاد زیرنظرش برای حل مشکلاتی از این دست تشکیل شود. با این حال شب گشایش نمایش «لامبورگینی» بدون حضور حمید صفت دنبال می‌شود. به نحوی که گروه در یک تیزر تبلیغاتی با عنوان «بدون حضور حمید صفت»، این مسئله را برجسته می‌کنند.

اما اکنون خبر می‌رسد حمید صفت می‌تواند در این نمایش پرحاشیه بازی کند به شرط آنکه نخواند. قضیه زمانی جالب می‌شود که در مجوز صادر شده توسط شورای نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی نیز این مسئله درج شده بود که حمید صفت در نقش بازیگر فعالیت دارد. گویا علی مرادخانی، معاون هنری وزارت عامل بازگشت این هنرمند روی صحنه بوده است و او از طالبی خواسته مجوزهای لازمه صادر شود. این در حالی است که مشخص نیست آیا طالبی حق دخالت در امور نظارتی تئاتر داشته است یا خیر.

با این حال روابط عمومی در گفتگو با تسنیم گفته است به احتمال قوی حمید صفت از امشب، در نمایش «لامبورگینی» به کارگردانی سیامک صفری روی صحنه می‌رود. نمایش تازه سیامک صفری با موضوع کارتن‌خواب‌ها و آتش‌سوزی پلاسکوست.

نظر شما