شناسهٔ خبر: 20396827 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

آمریکا اتهام دامپینگ علیه زیتون اسپانیا را بررسی می‌کند

خبرگزاری مهر

دپارتمان تجارت آمریکا اعلام کرد بازرسی‌هایی را برای بررسی این‌که واردات برخی اقلام زیتون از اسپانیا باعث برهم خوردن ناعادلانه رقابت در بازار آمریکا می‌شود یا خیر، آغاز کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، این اداره اعلام کرد این بازرسی‌ها طبق دادخواست ارائه شده توسط «ائتلاف تجارت عادلانه زیتون»، که اعضای آن شامل دو تولید کننده بزرگ زیتون، بل‌کارترفودز و موسکوفمیلی‌اولیو، هستند، انجام خواهد شد.

وزیر تجارت، ویلبور راس گفت: دپارتمان تجارت تضمین می‌کند که ارزیابی کامل و عادلانه‌ای در مورد حقایق این موضوع انجام شود و درصورتی‌که قانونی نقض شده باشد این اداره فورا برای متوقف کردن هرگونه فعالیت تجاری غیرعادلانه وارد عمل خواهد شد. ایالات متحده به تجارت آزاد و عادلانه متقابل با اسپانیا پایبند است.

از طرف شرکت‌های آمریکایی نگرانی‌هایی وجود دارد که تولیدکنندگان خارجی زیتون را در بازار آمریکا با قیمتی کمتر از بازار کشور خودشان می‌فروشند (پروسه‌ای که با نام دامپینگ شناخته می‌شود)، و بنابراین رقابت در آمریکا را تضعیف می‌کنند. قانون آمریکا این کار را ممنوع کرده است.

کمیسیون تجارت بین‌المللی آمریکا هم تحقیقاتی را بر روی این که آیا صنعت و نیروی کار آمریکا با واردات اسپانیایی آسیب می‌بینند یا خیر، را انجام می‌دهد.

در رویداد جداگانه دیگری هم رییس جمهور ترامپ این هفته گفت که در نظر دارد سهمیه‌ها و تعرفه‌هایی را برای مواجهه با «معضل بزرگ» دامپینگ فولاد از چین و سایرین، اعمال کند.

فعالیت‌هایی که او در مورد فولاد انجام می‌دهد بخشی از کمپین گسترده‌تر او با هدف احیای صنعت تولید و حفظ صنایع آمریکا را تشکیل می‌دهد.

نظر شما