شناسهٔ خبر: 20394211 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گزارش فعالان اجتماعی از کشتارغیرنظامیان سوری توسط جنگنده های ائتلاف آمریکایی

دمشق - ایرنا - فعالان سیاسی و اجتماعی استان حسکه در شمال شرق سوریه با ارایه گزارشی ائتلاف آمریکایی را به کشتار و قتل عام غیرنظامیان در این استان متهم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، روزنامه القدس العربی به نقل از فعالان سیاسی و اجتماعی استان حسکه نوشت : جنگنده های ائتلاف آمریکایی در روزهای گذشته چندین بار در جنوب این استان جنایت های جدیدی را رقم زدند و ده ها شهروند بیگناه را به خاک و خون کشیدند.
عضو شبکه رسانه ای 'الخابور' در گفت و گو با این روزنامه اظهار داشت: جنگنده های امریکایی در چند روز گذشته در بمباران منازل ساکنان منطقه تل الشایر 14 نفر و در حمله به روستای الزیانات 8 شهروند را کشتند.
فاضل الخضر افزود: بمباران بی هدف و سنگین ائتلاف بین المللی باعث آوارگی و کوچ بسیاری از ساکنان این منطقه به سوی بخش 'الحماد' شده است و این آوارگان به دلیل نداشتن آب، غذا و سر پناه در گرمای شدید وضعیت بسیار وخیمی دارند.
وی اضافه کرد: بمباران روستاهایی که اثری از داعش در آن نیست را فقط می توان در راستای ائتلاف آمریکا و یگان های کرد مدافع خلق برای کوچاندن ساکنان و ایجاد تغییرات در ساختار جمعیتی منطقه بر شمرد.
الخضر گفت: بمباران غیر دقیق منازل ساکنان این منطقه به دلیل اطلاعات اشتباهی است که از سوی یگان های مدافع خلق در اختیار ائتلاف قرار می گیرد.
سخنگوی شورای عالی عشایر و قبایل سوریه نیز گفت: هدف جنایت های وحشتناک ائتلاف آمریکایی در جنوب استان حسکه، عشایر و قبایل عربی هستند.
مضر حماد الاسعد اضافه کرد: این بمباران ها، کشتار دسته جمعی و برنامه ریزی شده ساکنان منطقه است و در هفته گذشته چهار قتل عام در الفکه، الزیانات و الجایر اتفاق افتاده است و هدف از آن کشتار شهروندان و کوچاندن افراد باقی مانده و تخریب منازل آن هاست.
وی از اتحادیه عرب، شورای همکاری خلیج فارس و سازمان ملل خواست با دخالت در این موضوع، از شهروندان حمایت و کمک های انسانی، پزشکی و غذایی در اختیار آن ها قرار دهند بویژه اینکه تمام زیرساخت های این منطقه از جمله درمانگاه ها، نانوایی ها، داروخانه ها و ایستگاه های تولید برق و تصفیه آب ویران شده است.
مسئول حرکت ملی ابنا الجزیره در این باره اظهارداشت: ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا ارزشی برای جان شهروندان و حقوق بشر قائل نیست.
نواف الرکاد افزود: بمباران های بی هدف این ائتلاف یک جنایت آشکار در حق شهروندان بیگناه و نقض همه قوانین بین المللی بویژه قوانین حفظ جان شهروندان در شرایط جنگی است.
وی از دولت آمریکا و پنتاگون خواست از کشتار بیگناهان خود داری کنند زیرا این مردم داعش را انتخاب نکرده اند بلکه این گروه تروریستی مناطق زندگی آن ها را اشغال کرده است.
آمریکا و چند کشور محدود هم پیمان آن، از ماه اوت 2014 به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، خارج از چارچوب سازمان ملل و بدون هماهنگی با دولت سوریه ائتلافی موسوم به بین المللی تشکیل داده است.
این ائتلاف تاکنون بسیاری از شهروندان بیگناه سوری را در استان های الرقه، دیرالزور و حلب به خاک و خون کشیده و بسیاری از زیربناهای این کشور را تخریب کرده است.
وزارت خارجه سوریه 14 خرداد در نامه ای به دبیرکل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که خسارت های انسانی و مادی ائتلاف آمریکایی به سوریه کمتر از جنایت های داعش نیست.
سوریه اضافه کرد: تخریب زیرساخت های سوریه نشان دهنده اهداف واقعی این ائتلاف است که با ادعاهای مبارزه با داعش و دیگر گروه های تروریستی هیچ تناسبی ندارد.
سوریه بار دیگر از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تجاوزها و اقدامات ائتلاف غیرقانونی به سرکردگی آمریکا و هدف قراردادن جان شهروندان بیگناه، زنان و کودکان سوری که با ادعاهای این ائتلاف درباره رعایت قوانین بین المللی، حقوق بشر و منشور سازمان ملل در تناقض است، محکوم کند.
خاورم**6116 ** 1064

انتهای پیام /*

نظر شما