شناسهٔ خبر: 20392567 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

حداد عادل: گلستان سعدي 800 سال مورد توجه فارسي آموزان بوده است

صاحب‌خبر -
دكتر غلامعلي حداد عادل، رئيس بنياد سعدي در ديدار از كلاس‌هاي فارسي آموزي دانشگاه علامه، از كتاب گلستان سعدي به عنوان منبع درسي فارسي آموزي ستايش كرد.
حداد عادل در جمع فارسي‌آموزان خارجي گفت: حدود 800‌سال از نگارش گلستان مي‌گذرد و در اين مدت، همواره مورد توجه تمامي فارسي‌آموزان و افرادي كه مي‌خواستند فارسي را ياد بگيرند، بوده است. رئيس بنياد سعدي در ادامه توضيح داد: اين كتاب در كنار ويژگي‌هاي بسيارش، تنوع و جاذبه دارد. همچنين تركيب شعر و نثر و آموزنده بودن آن از ديگر نكات مهم اين اثر ادبي است. گلستان سعدي تصويري، ادبي و زيباست و ظاهرا اولين كتاب فارسي است كه 400‌سال پيش به زبان‌هاي اروپايي ترجمه شده است.
 
دكتر حسين سليمي، رئيس دانشگاه علامه طباطبايي نيز حضور زبان آموزان را گرامي دانست و ابراز اميدواري كرد اين فارسي‌آموزان نهايت بهره را از اين دوره آموزشي ببرند. كلاس‌هاي آموزشي هشتاد و چهارمين دوره دانش افزايي از 13 تيرماه آغاز شده و به مدت يك ماه هر روز صبح تا ظهر، از شنبه تا چهارشنبه برگزار مي‌شود و بر اساس چهار مهارت زباني براي  فارسي آموزان در شش سطح «مقدماتي»، «پيش مياني»، «مياني»، «فوق مياني»، «پيشرفته» و «تربيت مدرس» تدوين و برنامه‌ريزي شده است.   

نظر شما