شناسهٔ خبر: 20389802 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

توکلی خبر داد

جایگاه ایران در بین ۱۵ کشور اول تولیدکننده انرژی الکتریکی است

رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی صنعت آب و برق گفت: خوشبختانه ما جزو ۱۵ کشور برتر تولیدکننده انرژی الکتریکی هستیم و در دنیا از برخی از کشورها بالاتر هستیم و جایگاه سیزدهم تا چهاردهم را از آن خود کرده‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدعلی سبحان اللهی، رئیس دانشگاه خوارزمی در مراسم امضای تفاهم نامه این دانشگاه با موسسه آموزش عالی علمی کاربردی صنعت آب و برق به ارائه تاریخچه ای از دانشگاه خوارزمی پرداخت و گفت: این دانشگاه قدیمی ترین دانشگاه کشور است که با نام دارالمعلمین راه اندازی شد و پس از آن با نام دانشسرای عالی و دانشگاه تربیت معلم شناخته شد که براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی این دانشگاه تغییر نام داده و دانشگاه خوارزمی شد. به این دلیل که وزارت آموزش و پرورش همکاری های لازم را با این دانشگاه نداشت و برای این وزارتخانه دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و دانشگاه فرهنگیان راه اندازی شد.

 

وی افزود: به همین دلیل دانشگاه خوارزمی به یک دانشگاه جامع تبدیل شد و از سال 82 دانشکده فنی این دانشگاه راه اندازی شد که دارای گروه های عمران کامپیوتر و صنایع است. این دانشگاه 14 هزار دانشجو و 16 دانشکده دارد و از سال 93 نیز دانشگاه علوم اقتصادی نیز با آن ادغام شده است.

 

سبحان اللهی در ادامه گفت: در سایت کرج دانشگاه خوارزمی نیز 500 هیئت علمی حضور دارد و دوره های مجازی و آموزش آزاد در این سایت برگزار می شود. دانشگاه خوارزمی دارای دو قطب علمی و دو موسسه تحقیقات ریاضی می باشد. پژوهشکده آب، سیلاب و نفت نیز فعال بوده و در بخش بین الملل هم هماهنگ کننده کشور اتریش هستیم و توانستیم مرکز مطالعات اروپا را راه اندازی کنیم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: براساس سیاست های این دانشگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی در شعبه تهران و دانشجویان کارشناسی در سایت کرج مشغول به تحصیل هستند که در سایت کرج آزمایشگاه ها برای گروه های مهندسی تعبیه شده است. در رشته های صنایع و عمران هم پذیرش دکتری داریم و در حال حاضر 2000 دانشجوی فنی در این دانشگاه تحصیل می کنند.

 

در ادامه توکلی، رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی صنعت آب و برق گفت: خوشبختانه ما جزو 15 کشور برتر تولیدکننده انرژی الکتریکی هستیم و در دنیا از برخی از کشورها بالاتر هستیم و جایگاه سیزدهم تا چهاردهم را از آن خود کرده ایم.

 

وی در ادامه گفت: ساختاری به اسم ستاد سازندگی آموزشی را راه اندازی کرده ایم که این ستاد در آخر منجر به تشکیل دانشگاه آموزش عالی علمی کاربردی صنعت آب و برق شد اما آنچه مسلم است این است که دانشگاه ها باید به سمت ماموریت گرا شدن و سفارش محوری سوق پیدا کنند و هر چه زودتر در این مسیر گام بردارند.

نظر شما