شناسهٔ خبر: 20389248 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

نماینده مجلس: حضور نمایندگان مجلس در دولت دوازدهم منتفی شده است

- همشهری آنلاین: نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به احتمال تشکیل کابینه اعتدالی همچون دولت یازدهم ازسوی روحانی، گفت: حضور نمایندگان مجلس در کابینه دوازدهم منتفی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ايلنا، محمد محمودی شاه‌نشین، با اشاره به آخرین وضعیت چینش کابینه و همچنین انتشار شایعاتی درباره عدم تحقق خواست و انتظار پایگاه اجتماعی حامی روحانی و اصلاح‌طلبان در انتخابات مبنی بر تغییرات معنادار در دولت دوازدهم گفت: واقعیت این است که اطلاعات چندانی در این رابطه ندارم اما با‌شناختی که از روحانی دارم، بعید است به یک جریان خاص نزدیک شود و همچنین بعید به نظر می‌رسد که کابینه را یکدست اطلاح‌طلب بچیند.

او گفت: ‌ روحانی اهل تعامل و همکاری با همه جناح‌های مختلف سیاسی است. البته بعید می‌دانم به سراغ تندرو‌ها برود و به نظر می‌رسد از افراد معتدل هر دو جناح استفاده کند.

نماینده اصلاح‌طلب مردم شهریار در مجلس دهم اضافه کرد: آن‌چه مسلم است، روحانی به‌دنبال تشکیل یک دولت و کابینه کار است تا بتواند مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را با تعامل حل کند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود روحانی بار دیگر کابینه‌ای اعتدالی تشکیل دهد اما قطعاً با افراد و اعضایی به‌مراتب جوان‌تر، پرانرژی‌تر و توانمند‌تر از دولت یازدهم وارد میدان می‌شود.

او در واکنش به سوالی درباره بالاگرفتن انتقاد‌ها نسبت به عملکرد برخی وزارتخانه‌ها همچون وزارت کشور و وزارت علوم گفت: واقعیت این است که بخش کوچکی از کار وزارت کشور سیاسی است؛ بخش اعظم کار این وزارتخانه مربوط به امنیت و تقسیمات کشوری، توزیع عادلانه داشته‌های هر شهر و استان، نظارت بر عملکرد مدیریت امنیتی و سیاسی کشور است و بخشی نیز مربوط به برگزاری انتخابات و موضوعات سیاسی است.

نماینده اصلاح‌طلب مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی در واکنش به شایعات مربوط به حضور برخی نمایندگان در کابینه دوازدهم اعلام کرد: این موضوع ازسوی تیم مشاوران آقای روحانی در مسیر تشکیل کابینه منتفی شده است و گفته‌اند کسی را مجلس وارد دولت نمی‌کنیم.

او گفت: به هر حال کسانی که دنبال بستن کابینه هستند، به این نتیجه رسیده‌اند که اگر نمایندگان به‌دنبال‌‌ همان وظیفه نمایندگی‌شان باشند، بهتر خواهد بود و احیاناً کسانی که صاحب فکر و ایده‌ای بوده و تمایل به کمک به دولت دارند، می‌توانند از طرق دیگر کمک کنند اما باوجود این‌که نمایندگان کلان‌شهر‌ها عمدتاً دنبال مطالبات اساسی مردم کشور هستند، نمایندگان شهرستان‌ها و شهرهای کوچک‌تر طبیعتاً باید پیگیر مطالبات بومی و محلی مردم منطقه خود باشند.

نظر شما