شناسهٔ خبر: 20374826 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه حمایت | لینک خبر

روایت خواندنی حاج حسین یکتا از چرایی امیدواری به آینده انقلاب

پشت دیواره‌های بیت‌المقدس هستیم

«حاج حسین یکتا» از راویان دوران دفاع مقدس و مجری برنامه تلویزیونی «به‌روایت مردم» معتقد است که حرکت انقلاب اسلامی با سرعت، روبه‌جلوست و حسب 3 اصل، کافه دشمن به هم ریخته و کارش تمام است.

صاحب‌خبر -

حمله یک فرد مسلح با سلاح سرد به یک فرد روحانی و یک شهروند عادی در مترو شهر ری موجب مجروحیت این دو نفر شد؛ حضور ماموران انتظامی و عدم توجه فرد ضارب به ایست و هشدار پلس، موجب شلیک هوایی و سپس شلیک از سوی پلیس به سمت شخص ضارب شد که در نهایت بر اثر شدت جراحت وارده، این شخص  جان باخت.
دادستان شهر ری، با اشاره به حادثه مذکور، توضیح داد: یک شهروند ملبس به لباس روحانیت بنا به دلایلی که هنوز مشخص نیست به یکی از افراد حاضر در ایستگاه متروی شهرری (که ‌ از اراذل و اوباش منطقه بوده) تذکر می‌دهد  که این تذکر با واکنش فرد همراه شده و ‌منجر به بروز درگیری می‌شود.  به گزارش خبرگزاری‌ها، ‌‌‌سید ذوالفقار حسینی ‌افزود: این فرد که به نظر می‌رسد از اراذل و اوباش شهرری بوده، در‌پی این درگیری، ‌با سلاح سرد به شخص روحانی و یکی دیگر از مسافران(که قصد حمایت از روحانی را داشته) حمله کرده و هر 2 نفر را زخمی می‌کند. دادستان شهر ری، با بیان اینکه پلیس بلافاصله در محل حاضر می‌شود و برای پایان دادن به درگیری به مهاجم هشدار می‌دهد، تصریح کرد: بی‌توجهی فرد مهاجم به هشدارها و اخطارهای پلیس و ادامه دادن عربده کشی و استفاده از سلاح سرد و عدم ‌ تسلیم و تحویل سلاح‌، منجر به تیراندازی پلیس و مجروح شدن مهاجم شده است.‌  وی افزود: فرد مهاجم بر اثر تیراندازی پلیس مترو مجروح و با حضور نیروهای اورژانس به بیمارستان منتقل شد که در مسیر انتقال جان خود را از دست داد. ‌ ‌حسینی با بیان اینکه فرد روحانی از قضات سابق دادگاه خانواده است، افزود: هر2 مصدوم این حادثه نیز توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شدند. دادستان عمومی و انقلاب ری از برقراری امنیت در مترو خبر داد و گفت:  کوچکترین مشکل امنیتی در مترو وجود ندارد.

  تیراندازی به ناحیه پای ضارب
‌مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران بزرگ نیز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که فردی که با استفاده از سلاح سرد اقدام به ایجاد درگیری در ایستگاه مترو شهرری کرده بود، براثر تیراندازی از ناحیه پا مجروح شد و در مسیر انتقال به بیمارستان جان باخت.
براساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت، در این حادثه فرد مهاجم(مرد) که حدود 40 ساله بود با چاقو به جمعی از شهروندان حاضر در ایستگاه حمله کرد.

  ‌حادثه مترو امنیتی نیست
معاون فرماندار شهرستان ری هم با بیان اینکه هیچ موضوع امنیتی در حادثه مترو وجود نداشته است،  گفت: این موضوع یک حادثه کاملا اجتماعی بوده که درپی امر به معروف از سوی یک روحانی و واکنش شخص ضارب، به وجود آمده و به هیچ وجه امنیتی نبوده است. هادی تمهیدی با بیان اینکه پلیس مترو پس از اطلاع از بروز درگیری، به‌سرعت در محل حاضر می‌شود، تاکید کرد: شخص ضارب پس از حمله به دو شهروند، اقدام به فرار می‌کند، که پلیس به این شخص هشدار ایست می‌دهد و پس از بی‌توجهی شخص ضارب، اقدام به شلیک هوایی می‌کنند که در ادامه، با توجه به فرار فرد، پلیس به سمت پای فرد تیراندازی می‌کند.  وی تصریح کرد: در این حادثه شخص ضارب در حین انتقال به بیمارستان فوت کرده و دو نفر نیز زخمی شدند؛ شخص روحانی هم که جهت امر به معروف به فرد ضارب نزدیک شده بود، از ناحیه گردن و کتف مجروح شده که به بیمارستان هفت‌تیر اعزام شده است. تمهیدی بیان کرد: کمتر از ۱۰ دقیقه این مشکل برطرف شد و این ایستگاه به حالت اولیه بازگشت و مسافرگیری در آن انجام شد.ادستان شهر ری:  بی‌توجهی مهاجم مترو  به اخطار پلیس منجر به‌تیراندازی می‌شود

نظر شما