شناسهٔ خبر: 20366716 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

309 فرصت شغلی جدید در خمین ایجاد شد

خمین - ایرنا - سرپرست اداره کار،تعاون و رفاه اجتماعی خمین گفت: 309 فرصت شغلی جدید در بهار امسال در این شهرستان ایجاد شده و در سامانه رصدبه ثبت رسیده است.

صاحب‌خبر -

محمدرضا مختاری فر روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان فرصت شغلی در زمینه صنعت، کشاورزی، دامداری، حمل و نقل، خدمات اجتماعی، رستوران و هتل داری و مشاغل خانگی ایجاد شده است.
وی اظهارکرد: سهیمه تکلیفی ایجاد اشتغال امسال تاکنون اعلام نشده است اما، اشتغال محقق شده در سال جاری روند مطلوبی دارد.
سرپرست اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خمین بیان کرد: عملیات اجرایی چندین صنعت در خمین در دست انجام است که دارای پیشرفت فیزیکی مطلوبی هستند و با تکمیل و راه اندازی آن ها مشکل بیکاری این شهرستان تا حدودی رفع می شود.
مختاری فر اظهار کرد: مجتمع مرغداری 2 میلیون قطعه ای، سایپا، پتروشیمی و صنایع پایین دستی و سیمان از جمله صنایع در حال احداث در خیمن است دارای پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد هستند.
وی گفت: سایپا و پتروشیمی از صنایع مادر هستند که در دولت تدبیر و امید روند اجرایی آن ها شتاب گرفته و سایپا در ماه های آینده و پتروشیمی در یک سال و نیم آینده تعداد بسیاری از جمعیت بیکار این شهرستان را جذب خواهند کرد.
سرپرست ادراه کار، تعاون و رفاه اجتماعی خمین بیان کرد: با راه اندازی این صنایع، جمعیت بیکار بسیاری جذب این صنایع می شوند ضمن اینکه با پرداخت تسهیلات کارآفرینی و مشاغل خانگی فرصت های شغلی دیگر در این شهرستان فراهم می شود.
مختاری فر بیان اینکه مسئولان تلاش مضاعفی را در رفع بیکاری از زادگاه معمار کبیرانقلاب در دست انجام دارند، یادآور شد:چهار هزار و 700 فرصت شغلی جدید و پایدار در دولت تدبیر و امید در این شهرستان ایجاد شد.
مختاری فر بیان کرد: به طور میانگین سالانه یک هزار و 70 نفر از بیکاران این شهرستان به کار گمارده شدند و در سامانه رصد ثبت شدند.
مختاری بیان کرد: دولت یازدهم عزم خود را برای رفع بیکاری در زادگاه امام راحل به کار گرفته است و با امتیازات و اعتبارات ویژه برای توسعه اشتغال روستا و رونق صنعت، این شهرستان آینده بهتری برای ایجاد شغل پایدار خواهد داشت.
شهرستان خمین دارای 105 هزار نفر جمعیت است که دارای نرخ بیکاری 15 درصد است.
7277/6013/ خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری

انتهای پیام /*

نظر شما