شناسهٔ خبر: 20362386 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

سامانه املاک و اسکان کشور راه می افتد

صاحب‌خبر -

وزارت راه و شهرسازی - علی چگنی افزود: مراحل اولیه کار انجام شده است و به زودی مرحله تکمیلی را با همکاری نهاد ریاست جمهوری و سایر دستگاه ها به پیش خواهیم برد.
وی گفت: وظیفه ایجاد سامانه املاک و اسکان براساس ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات های مستقیم، برعهده وزارت راه و شهرسازی گذاشته شده است.
چگنی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی از زمان ابلاغ قانون، فعالیت خود را آغاز کرد و اقلام اطلاعاتی و شاخص های آماری مورد نیاز را بررسی کرده است. در همین راستا، جلسات متعددی با دستگاه های مختلف کشور اعم از درون و بیرون دولت تشکیل شد و همچنین با سازمان های تابعه وزارت راه و شهرسازی، هماهنگی های لازم به عمل آمد.
به گفته چگنی، یک شرکت فعال در زمینه انفورماتیک اجرای سیستم نرم افزاری مذکور را با نظارت وزارت راه و شهرسازی در دست دارد؛ این سامانه به صورت مقدماتی در این ماه اجرایی می شود و برنامه تکمیلی سامانه نیز در دست اجراست تا به ­تدریج اطلاعات موجود در کشور به سامانه املاک متصل شده و سامانه به طور کامل را ه اندازی شود.
وی در­خصوص زمان تقریبی را ه اندازی کامل این سامانه گفت: برآورد دقیقی نمی توان ارایه کرد. اما پیش بینی می شود دوره تکمیلی سامانه املاک یک سال به طول بینجامد.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن ادامه داد: استفاده و بهره برداری از این سامانه از تابستان سال جاری شروع خواهد شد و ما آن را به­صورت آنلاین در اختیار سازمان امور مالیاتی و وزارت اقتصاد و دارایی قرار می دهیم تا بتوانند از آن در اجرای قانون مالیات های مستقیم بهره گیرند.
وی افزود : این سامانه باید گام­ به­ گام تقویت و تکمی ل شود و خروجی های آن به­تدریج تدقیق شود. برنامه وزارتخانه این است که تا پایان سال ۹۶، سامانه املاک و اسکان کشور تکمیل شود.

نظر شما