شناسهٔ خبر: 20358598 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

پست­بانک مجری خدمات پست مالی در ایران شد

صاحب‌خبر -

پست بانک - پست بانک ایران براساس بخشنامه شماره 34 مورخ 27 فوریه 2017 دفتر بین­المللی اتحادیه جهانی پست (UPU) مستقر در برن سوئیس، به عنوان بانک مجری انحصاری خدمات پست مالی در ایران به اعضای اتحادیه معرفی شد. 
خسرو فرحی، مدیرعامل پست بانک ایران افزود: از آنجا که با تاسیس این بانک خدمات پست مالی از شرکت پست جدا و اینگونه خدمات به پست بانک محول گردید، ضرورت داشت که این موضوع به صورت رسمی از سوی دولت ایران به اتحادیه جهانی پست 
اعلام شود.
وی افزود: در این راستا پس از هماهنگی لازم با وزارت ارتباطات و فناری اطلاعات به عنوان وزارت متبوع و این بانک از سوی شرکت پست به عنوان عضو UPU به این اتحادیه معرفی شد و متعاقب آن اتحادیه جهانی پست نیز موضوع را طی بخشنامه مذکور به اعضا ابلاغ کرد.
فرحی افزود: متعاقب این اقدام، پست بانک ضمن رایزنی و هماهنگی های لازم با اتحادیه جهانی پست و اخذ مجوزهای مربوطه از بانک مرکزی ایران، مقدمات لازم برای راه اندازی سیستم خدمات مالی بین المللی (IFS) اتحادیه را فراهم کرده است.
وی گفت در این راستا مقرر شد تیم کارشناسی IFS در مرداد ماه سال جاری طی سفر پنج روزه به کشورمان راه اندازی آزمایشی سیستم مذکور را در پست بانک ایران انجام دهند که این پروسه پس از طی مراحل تعیین­شده برای آزمایش های مختلف و اتصال به سرورهای مربوطه در آذرماه سال جاری به بهره­برداری عملیاتی می رسد. 

نظر شما