شناسهٔ خبر: 20349011 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مجلس: اعمال محدودیت به بهانه حفظ محیط زیست مانع توسعه جلفا است

تبریز- ایرنا- نماینده مردم شهرستان های مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه مناطق روستایی محور اصلی برنامه ششم توسعه است، گفت: اعمال برخی محدودیت ها برای توسعه سرمایه گذاری در جلفا به بهانه حفظ محیط زیست و منابع طبیعی مانع بزرگی در سر راه توسعه آن است.

صاحب‌خبر -

محمد حسن نژاد روز پنجشنبه در جلسه بررسی مسایل و مشکلات شهرک صنعتی هادی شهر و دو ناحیه صنعتی روستایی جلفا، با ابراز نارضایتی از تنگ نظری برخی مسوولان استانی به خصوص در حوزه محیط زیست، گفت: متاسفانه حفظ جان حیوانات بر توسعه و ایجاد اشتغال برای جوانان برتر بوده و مدیران استانی با اعمال شدید قوانین مسیر توسعه را می بندند.
وی با بیان اینکه امنیت لازمه توسعه بوده و مرزنشینان به عنوان حافظان اصلی مرزها نیازمند همراهی و مساعدت مسولان هستند، افزود: توسعه مناطق مرزی که در برنامه ششم بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، با اعمال محدودیت ها به جایی نخواهد رسید.
حسن نژاد با تقدیر از همراهی و مساعدت مقامات کشوری در حل مشکلات، بر ضرورت حل بروکراسی شدید اداری در سطح استانی در مسیر توسعه این شهرستان تاکید کرد.
وی به شهرک صنعتی هادی شهر و شرایط سخت واگذاری زمین به متقاضیان در آن شهر اشاره و اظهار کرد: با رایزنی انجام شده با مقامات کشوری، بسیاری از این موانع و محدودیت ها حل و فصل شده و شاهد رونق سرمایه گذاری در این شهر خواهیم بود.
وی، کاهش 50 درصدی نرخ زمین صنعتی در این شهرک و قسط بندی پرداخت بقیه با پیش پرداخت 5 درصد برای سرمایه گذاران با تقسیط 60 ماهه در شهرک صنعتی هادیشهر را فرصتی بزرگ برای توسعه و رونق کسب و کار و تولید و اشتغال در این شهرستان دانست.
حسن نژاد افزود: این شرایط و مشوق های جدید طی رایزنی با مقامات وزارتی اعمال شده و متقاضیان سرمایه گذاری در شهرک صنعتی هادیشهر می توانند از این شرایط بهره مند شوند.
وی ادامه داد: در صورتی که موانع سرمایه گذاری در ناحیه صنعتی ایری سفلی و روستای ارسی برداشته شود شاهد بازگشت بسیاری از جوانان جویای کار در شهرهای بزرگ و تولید و اشتغال در این مناطق خواهیم بود.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی نیز در این نشست با تشریح قابلیت های سرمایه گذاری شهرستان جلفا برای ایجاد واحدهای تولیدی و اشتغالزایی، از عزم جدی شرکت برای رفع محدودیت های سرمایه گذاری در شهرک صنعتی هادیشهر و تلاش برای حل مشکلات راه اندازی نواحی صنعتی ایری سفلی و ارسی خبر داد.
سید مرتضی نیرومند اظهار کرد: هم اکنون تمامی زیرساخت ها در شهرک صنعتی هادیشهر فراهم بوده و با مشوق های جدید سرمایه گذاری به زودی شاهد شروع ایجاد واحدهای تولیدی در این شهرک خواهیم بود.
وی تلاش برای ایجاد رغبت در سرمایه گذاران برای ایجاد واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی را رویکرد اصلی شرکت شهرک های صنعتی استان برای رونق تولید و اشتغال در این شهرک ها عنوان کرد.
نیرومند با استقبال از ایجاد ناحیه صنعتی ایری سفلی و روستای ارسی در شهرستان جلفا، بر ضرورت همراهی تمامی دستگاههای اجرایی در این زمینه تاکید کرد.
در این نشست مقرر شد مذاکرات لازم با سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص حذف نواحی صنعتی ایری سفلی و روستای ارسی از محدوده مناطق چهارگانه و جلسه ای با مسولان استانی برای حل محدودیت ها طی هفته آتی انجام شود.
فرماندار شهرستان جلفا نیز در این نشست با بیان برخی محدودیت های سرمایه گذاری در نواحی صنعتی روستایی مصوب شده در این شهرستان خواستار رفع این محدودیت ها شد.
زاهد محمودی اظهار کرد: شهرک صنعتی هادیشهر و ناحیه صنعتی ارسی و ایری سفلی جزو هسته های کلیدی سند تدبیر و توسعه شهرستان هستند و باید موانع و مشکلات آن برطرف شود.
وی با تقدیر از پیگیری های نماینده مردم در مجلس و مدیرعامل شهرک های صنعتی استان، از سایر سازمان ها از جمله محیط زیست خواست زمینه توسعه و رونق اقتصادی در این شهرستان را با تسهیل در اجرای قوانین فراهم کنند.
محمودی با اشاره به تصویب نمایندگان مجلس برای اختصاص 5 هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای رونق اشتغال و تولید در مناطق مرزی، ابراز امیدواری کرد با تخصیص این اعتبارات شاهد توسعه و آبادانی بیش از پیش خطه مرزی خواهیم بود.
خبرنگار : هوشمند ** انتشار: رستگار
3038/6183

انتهای پیام /*

نظر شما