شناسهٔ خبر: 20345908 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

سرنوشت سرکردگان داعش پس از هلاکت بغدادی

بحث و جدل درباره اینکه پس از کشته شدن ابوبکر البغدادی، چه کسی رهبری گروه تروریستی موسوم به حکومت اسلامی "داعش" را بر عهده خواهد گرفت، ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

العالم - عراق

به گزارش اسپوتنیک، پس از اخبار منتشرشده از هلاکت ابوبکر بغدادی خلیفه خودخوانده داعش، وضعیت مهمترین سرکردگان داعش بدین ترتیب است:

ابوعلی الانباری معروف به "ابو علاء العفری"

تا چندی پیش وظایف معاون ابوبکر البغدادی را اجرا می کرد. العفری اهل موصل بود. مدتی معلم فیزیک در مدرسه بود. در سال 1998 به افغانستان رفت و سپس در سال 2004 فرماندهی نیروهای القاعده در موصل به وی محول شد. پس از کشته شدن ابوعمر البغدادی ، نامزدی وی برای سمت فرماندهی القاعده در عراق مورد بررسی قرار داشت اما در نهایت القاعده با گروه تروریستی موسوم به حکومت اسلامی "داعش" ادغام شد.

ابو محمد العدنانی

سخنگوی رسمی داعش بود. العدنانی در سال 1977 در شهرک کوچک بنش در استان ادلب سوریه متولد شد. در سال 2014 ویدئویی منتشر شد که در آن العدنانی با ابوبکر البغدادی بیعت می کند. وی اولین کسی بود که اعلام کرد گروه تروریستی نیجریه ای بوکو حرام به داعش پیوسته است. العدنانی از تروریست های در حال فعالیت در غرب آفریقا تقاضا کرد از بوکو حرام پیروی کنند. سازماندهنده انفجار در هواپیمای مسافربری روسیه در مصر در روز 31 اکتبر 2015 بود که منجر به سقوط این هواپیما و کشته شدن 224 سرنشین آن از جمله 25 کودک شد. روز 30 اوت 2016 در استان حلب سوریه به هلاکت رسید.

ابو عمر الشیشانی (چچنی)

وی اهل گرجستان و از جمله با تجربه ترین شبه نظامیان است ودر درگیری روسیه و گرجستان در سال 2008 شرکت داشت. الشیشانی پس از خارج شدن از صفوف ارتش گرجستان به تروریست های سوریه پیوست وی فرماندهی گروه های شورشی همچون کتیبه المهاجرین، جیش المهاجرین و الانصار را بر عهده داشته است. الشیشانی در سال 2013 فرماندهی شبه نظامیان داعش در شمال سوریه از جمله حلب، رقه، لاذقیه و ادلب را بر عهده گرفت و در اواخر همان سال امیر داعش در این مناطق شد. وی یکی از مشهورترین فرماندهان نظامی داعش در سوریه است. خبرگزاری اعماق وابسته به داعش روز 13 ژوئیه 2016 اعلام کرد ابو عمر الشیشانی که نام گرجی وی ترخان باتیراشویلی بوده، در نبردها در حوالی شهر الشرقاط، واقع در جنوب موصل کشته شده است

نظر شما