شناسهٔ خبر: 20335209 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مهر گزارش می دهد؛

خروش خودجوش بانوان استان تهران در صیانت از حریم خانواده

استان تهران- بانوان مومن و محجبه استان تهران در صیانت از حریم خانواده خروشیدند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر؛ گروه استان ها- وحید محمدی یکتا- همزمان با ۲۱ تیرماه، سال روز به شهادت رسیدن معترضان به کشف حجاب در مسجد گوهرشاد توسط رضاخان بعداز ظهر چهارشنبه تجمع بزرگ صیانت از حریم خانواده و منادیان عفاف و حجاب در سطح استان تهران برگزار شد.

در ورامین، این تجمع که با حضور هزاران تن از مردان و زنان از میدان امام حسین(ع) آغاز شد، تجمع کنندگان در میدان امام خمینی(ره) اجتماع کردند و حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی، امام جمعه موقت ورامین و مدیرکل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران طی سخنانی در جمع تجمع کنندگان گفت: در ۲۱ تیرماه، دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را درمسجد گوهرشاد به خاک و خون کشید.

شرایط فعلی زیبنده دیار ۱۵ خرداد نیست

وی با تاکید بر جایگاه عفاف و حجاب در اسلام، اضافه کرد: دشمنان اسلام برای شکست دادن اسلام و نظام اسلامی سعی در رواج بی بندو باری در جامعه دارند، آن ها به خوبی می دانند جز از این طریق نمی توانند، با قدرت روز افزون نظام اسلامی مقابله کنند.

محمودی افزود: از اداره اماکن و اتاق اصناف می خواهیم ویترین شهر را دینی کنند، شرایط فعلی زیبنده دیار ۱۵ خرداد نیست.

در این مراسم، آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین، سردار ناظری، فرمانده انتظامی شرق استان تهران، محمد رضا یوسفی فرماندار ورامین و دیگر مسئولین شهرستان ورامین حضور داشتند.

مردم ری، دماوند و پردیس نیز بر پایبندی بر اصول و ارزش ها تاکید کردند

مردم مومن و انقلابی ری نیز در حمایت از مقوله حجاب و عفاف و به مناسبت این روز ملی با برگزاری راهپیمایی و تجمع با شکوه از خیابان شهادت به سمت چشمه علی بر رعایت بیشتر حجاب در جامعه تاکید کردند.

بانوان محجبه دماوند نیز همزمان در پارک خانواده «محک» تجمع کردند، تا یک بار دیگر پیام حجاب، عفاف و پوشش برتر زنان مسلمان را به گوش جهانیان برسانند.

مصطفی پور محمدی، کارشناس فرهنگی در این تجمع طی سخنانی اظهار داشت:حجاب و عفاف در فرهنگ دینی مسلمانان یک امر مسلم است.

وی افزود: حجاب و عفاف از زیباترین واژه‌ها و پسندیده‌ترین سجایای اخلاقی یک مسلمان به شمار می‌روند و این دو واژه ملازم همدیگرند همسان نماز و زکات که مکرر در متون دینی ما ذکر شده است.

نباید با برخی پوشش ها موجبات خرسندی دشمنان اسلام را فراهم کنیم

در میدان امام(ره) ، بوستان خلیج فارس پردیس نیز تجمع خانوادگی مدافعان حریم خانواده، همزمان با روز عفاف و حجاب برگزار شد.

در این مراسم بانوان و زنان شهرستان پردیس در کنار بسیاری از خانواده های پردیسی، حضور چشمگیری را داشتند و نشان دادند که همچنان پرچم دار دفاع از عفت فاطمی و حجاب زینبی هستند.

مرتضی حیدری، فرماندار پردیس در جمع این بانوان، ضمن خیرمقدم به آن ها، گفت: هر پوششی حجاب نیست، نباید با برخی پوشش ها موجبات خرسندی دشمنان اسلام و دشمنان فرهنگ و تمدن ایران اسلامی را فراهم کنیم.

وی بر پایبندی بر ارزش ها و اصول انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: حجاب ضامن امنیت پایدار در جامعه است.

بانوان محجبه و مومن شهرستان پیشوا نیز، از ساعاتی پیش در پارک شهرک «نقش جهان» این شهرستان تجمع کرده اند.

تجمع مردم شهریار و رباط کریم

راهپیمایی مدافعان عفاف و حجاب در شهرستان شهریار برگزار شد و در این راهپیمایی که از پارک کودک شهریار آغاز و در امام زاده اسماعیل(ع) انجام شد، جمعی از بانوان شهریاری با تجمع در مقابل امام زاده اسماعیل(ع)  با عنوان تجمع بزرگ مدافعان حریم خانواده به حفظ بیشتر حجاب برای حفظ حریم خانواده‌ها تأکید کردند، دراین حرکت نمادین به تعدادی از راهپیمایان شاخه گل و هدایایی اهداء شد.

بانوان مومن رباط کریم نیز با شعارهای «حجاب سنگر ماست، خامنه‎ای رهبر ماست» و  «ای زن به تو از فاطمه این‌گونه خطاب است، ارزنده‎ترین زینت زن حفظ حجاب است» نسبت به ترویج برخی بی حجابی ها در جامعه اعتراض کردند.

یکی از راهپیمایان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مردم دشت رباط کریم همواره جزو انقلابیون و مومنین منطقه بودند و هرگز از اصول و ارزش ها کوتاه نخواهند آمد.

در پایان این مراسم در تمام استان تهران نیز بیانیه‌ای قرائت و بانوان شرکت‌کننده با تکبیر، بندهای آن را مورد تاکید و تایید قرار دادند.

دشمن سعی دارد عفاف و حیاء را از جامعه ما بزداید

بانوان قرچکی نیز راهپیمایان با حضور برخی هنرمندان مشهور و مسئولین این شهرستان در تجمعی با سر دادن شعار، نسبت به رعایت عفاف و حجاب تاکید کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حجت الله اسماعیلی در حاشیه این مراسم به خبرنگار مهر گفت: دشمن سعی دارد عفاف و حیاء را از جامعه ما بزداید و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود، اما آرزوی غربی کردن ایران اسلامی را به گور خواهند برد.

در شهرستان های اسلامشهر، بهارستان و فیروزکوه نیز تجمعات مشابهی برگزار شد و شرکت کنندگان در آن بر رعایت عفاف و حجاب در جامعه تاکید کردند.

در شهر تهران نیز این تجمعات در میدان امام حسین(ع) ، امام زاده صالح(ع) تجریش، دریاچه شهدای خلیج فارس، بازار دوم نازی آباد، امام زاده حسن، میدان فلسطین، بوستان پلیس، ورزشگاه شهر لواسان، بازار تهران و ورزشگاه شهید شیرودی شهر تهران با حضور پرشور بانوان مومن و خانواده ها برگزار شد.

نظر شما