شناسهٔ خبر: 20307879 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

امنیّت مرکز ثقل جهان تشیع، بسیار مهم و اساسی است

حوزه/ فرمانده انتظامی استان قم بر لزوم حفظ امنیت شهر مقدس قم به عنوان مرکز ثقل جهان تشیع در عرصه‎های مختلف تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، سردار مجتبایی فرمانده انتظامی استان قم پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت الله العظمی صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید گفت: اگر امنيت قم که مرکز ثقل شيعه است به خوبی تامين شود همگان خرسند می شوند ولی و اگر خدای نکرده امنيت آن تهديد شود همه ناراحت می شوند، افزود: به همين دلیل دشمنان نظر خاصی نسبت به قم دارند .

وی گفت: در مدت گذشته علي رغم تهديدات رسمی و غير رسمی، پليس قم با همکاری ساير نيروهای امنيتی توانسته است امنيت قابل قبولی را در سطح استان فراهم کند و در اين مدت حتی شايعه ناامنی منتشر نشد؛ البته ما اين را لطف خداوند ، انفاس قدسي حضرت معصومه (س) و دعای مراجع معظم تقليد بويژه حضرتعالی مي دانيم .

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به اینکه کار پليس کار بسيار سختی است، تصریح کرد: فضاهای اجتماعی مختلف و تغييرات و دگرگونی های زیادی در اجتماع به وجود آمده است؛ سن مجرمان و شیوه و شگرد آنها تفاوت پيدا کرده و جرايم پيچيده شده ولي بحمدالله پلیس با ارتقاء معلومات و دانش شغلی و همينطور تقويت بنيه های ديني در مجموعه و به کارگيري ابزارهای مورد نياز توانسته است از وظيفه و رسالتی که قانون گذار به عهده او گذاشته به خوبی دفاع کند .

وی تاکید کرد: پليس به دنبال افزايش قدرت اجتماعی از طريق ارتباط با مساجد و مراکز علمی و با سطوح مختلف مردم است و اکنون ديگر مردم پليس را از خودشان و در کنار خودشان می دانند و او را در مقابل خودشان نمی دانند و اين برای ما خيلي مهم است ؛امروز بين پليس و ساير ادارات، منشور تعاملي برقرار شده تا از امکانات و توانمندی ساير ادارات استفاده شود .

مجتبایی با اشاره به اینکه، امنيت يک موضوع فراگير است و همه بايد در تامین آن کمک کنند، گفت: از مسائل مهمی که در همایش "سهم من در امنيت" مطرح شد، نقش بخش های عمرانی، فرهنگی و حتی مراکز دینی در تامین امنیت بود و باید این بخش ها به کمک امنیت بیایند لذا دبيرخانه دائمی نيز برای پيگيری اين موضوع تشکيل شده است .

فرمانده انتظامی استان قم گفت: پيام حضرتعالي در اين همايش نقش بسيار زيادی داشت به طوری که در ادارات يک حس و حرکت جديدی ايجاد شد .

وی افزود: مشکلی که ما با آن روبه رو هستيم فضاهای مجازی و اينترنت است فضاهای اجتماعی متاسفانه هر روز يک موضوع و داستان جديد را وارد می کنند و به نظر می رسد که هويت دينی و همبستگی ملی ما و همچنین ارزش ها و هنجارهای ارزشی و اخلاق ما تهديد مي شود .

مجتبايی ادامه داد: پليس به خوبی در اين فضا اقدام مي کند هم در جرايم مشهود و هم غير مشهود و همچنین در حريم خصوصی و عمومي قانون دارد و بر اساس قانون عمل می کند، اخيراً بحث های فضاهای خصوصي را مطرح می کنند اما پليس وظيفه دارد براساس قانون عمل کند .

فرمانده انتظامی استان قم افزود:قانون مشخص کرده است که پليس در فضاهای خصوصی چگونه عمل کند، انتظار همين است که مراجع معظم تقليد از نيروی انتظامی براي انجام مسئوليت سنگين اش پشتيبانی کنند که بحمدالله اين اتفاق افتاده و ما صميمانه قدرشناسی می کنيم.

نظر شما