شناسهٔ خبر: 20299474 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه حمایت | لینک خبر

قرعه‌کشی لیگ برتر فوتبال با تاخیر 100 دقیقه‌ای

کیوسک

صاحب‌خبر -

مراسم قرعه‌کشی هفدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر یک‌شنبه شب در سالن همایش ایرانیان با تاخیری 100 دقیقه‌ای برگزار شد و براساس آن 16 تیم حاضر در این رقابت‌ها حریفان خود را در 15 هفته دور رفت و برگشت شناختند. بدون شک همه نگاه‌ها به برگزاری دربی پایتخت و تقابل استقلال و پرسپولیس بود که طبق برنامه مشخص شد سرخابی‌ها در هفته دهم به دیدار یکدیگر می‌روند.
در مراسم قرعه‌کشی لیگ هفدهم مشخص شد که سرخابی‌ها در هفته نخست با چه تیم‌هایی بازی دارند و همچنین با توجه به آنکه دربی پایتخت در هفته دهم برگزار می‌شود دیدارهای قبل و بعد از دربی این دو تیم و همچنین این موضوع که سرخابی‌ها در 15 هفته نیم‌فصل اول چند بازی را میزبان هستند و به ترتیب با چه حریفانی مواجه می‌شوند برای علاقه‌مندان از اهمیت بیشتری برخوردار بود.
استقلال در نیم فصل اول از 15 بازی که برگزار می‌کند باید در 11 بازی در تهران به مصاف حریفانش برود. این نکته هم برای استقلال خوب است و هم بد چرا که می‌تواند شرایط  این تیم را در نیم فصل دوم سخت کند. پرسپولیسی‌ها هم تقریبا شرایط مشابهی با استقلال دارند و از 15 بازی نیم فصل اول باید 9 بازی را در تهران انجام دهند. استقلالی‌ها و پرسپولیسی‌ها همیشه پیش از مراسم قرعه‌کشی مایل هستند تا در فصل گرم سال با تیم‌های جنوبی مصاف نداشته باشند و قرعه‌کشی به گونه‌ای نباشد که مجبور شوند در فصل گرم سال برای تقابل با تیم‌های جنوبی به شهرهای گرم و در سرما به تبریز بروند.استقلال در این فصل در این مساله با قرعه بدی روبرو شد و در هفته اول در گرمای مرداد ماه باید در آبادان به مصاف صنعت‌نفت برود. استقلالی‌ها در هفته ششم هم که در شهریور ماه برگزار می‌شود باید در شهر جم به مصاف تیم پارس‌جنوبی جم بروند. اما پرسپولیسی‌ها از این نظر با قرعه راحتی روبرو شدند و در ماه‌های گرم سال در شهرهای جنوبی به مصاف تیم‌های این استان‌ها نمی‌روند. آنها در هفته اول میزبان فولاد خوزستان هستند و در هفته دوم به دیدار تراکتورسازی در تبریز خواهند رفت.  دربی همیشه حساس‌ترین بازی لیگ برتر است و نگاه همه تیم‌ها به این بازی است. این بازی اینقدر برای هر دو تیم حساس است که شرایط قبل و بعد از بازی دربی هم برای دو تیم مهم است. استقلالی‌ها در هفته قبل از دربی باید در تهران از فولاد میزبانی کنند و در هفته بعد از دربی هم باید در تهران به مصاف نفت‌تهران بروند. پرسپولیسی‌ها شرایط متفاوتی نسبت به استقلال دارند و در هفته قبل دربی باید در اهواز به مصاف استقلال خوزستان بروند و در هفته یازدهم هم باید مقابل سایپا قرار بگیرند. اما در هفته نخست طبق برنامه اعلام شده سپاهان با سایپا، پیکان با پدیده، سیاه‌جامگان با ذوب‌آهن، استقلال خوزستان با تراکتورسازی، گسترش فولاد با پارس جنوبی، نفت‌تهران با سپیدرود رشت، پرسپولیس با فولاد خوزستان و صنعت‌نفت آبادان با استقلال مصاف می‌دهند که در ادامه به نظرات مربیان برخی تیم‌ها را درخصوص قرعه‌ای که نصیب‌شان شده می‌پردازیم.
امیر قلعه نویی  در مورد قرعه کشی لیگ برتر هفدهم و قرعه تیم ذوب‌آهن گفت: از روند کلی بازی‌ها و قرعه‌کشی راضی هستم. هرچند در لیگ برتر تیمی که می‌خواهد به موفقیت برسد باید با همه تیم‌ها در شرایط مختلف بازی کند و شرایط قرعه و فرم بازی‌ها تاثیری بر عزم و اراده چنین تیمی نباید داشته باشد. خوشحالی من از قرعه کشی به این دلیل است که اولین سفرمان در لیگ برتر به مشهد مقدس است و لیگ را با زیارت امام رضا(ع) آغاز می کنیم و به پابوس امام رضا(ع) می رویم و این را به فال نیک می گیرم.
زلاتکو کرانچار در خصوص قرعه‌کشی سازمان لیگ و اینکه آیا از قرعه سپاهان راضی است یا خیر، گفت: کم و بیش از نتیجه‌ قرعه‌کشی شب گذشته راضی هستیم. در خلال 5 هفته نخست با رعایت احتیاط خاصی در نگرش‌مان نسبت به 2 تیم تازه‌ وارد یعنی پارس جنوبی و سپیدرود رشت وارد مرحله یک سوم نخست نیم‌فصل اول خواهیم شد. اگرچه تمام تلاش‌مان در نهایت نشان دادن خودمان به عنوان یکی از شانس‌های مطرح برای راهیابی به لیگ قهرمانان آسیا بوده و برای تحقق این امر تلاش می‌کنیم.‌اکنون وقت آن رسیده در خلال همین 5 هفته نخست، محک اصلی را زده تا ارزش‌هایمان سنجیده شود. عبدالله ویسی سرمربی استقلال خوزستان در مورد قرعه‌کشی هفدهمین دوره لیگ برتر و اینکه شرایط قرعه چطور بوده است، عنوان کرد: قرعه‌کشی راضی و ناراضی بودن ندارد، مگر قرار است در قرعه‌کشی چه اتفاقی بیفتد؟ همه تیم‌ها در طول فصل با یکدیگر بازی می‌کنند و هیچ فرقی نمی‌کند که شما در هفته‌های اول با کدام تیم روبه‌رو می‌شوید، چرا که باید در ادامه لیگ با همه تیم‌ها بازی کنید.
محمدرضا مهاجری سرمربی پدیده گفت: ما سال گذشته واقعا با قرعه سختی روبرو بودیم اما خوشبختانه در لیگ هفدهم قرعه منصفانه تری برای ما رقم خورد. البته ما در بازی‌های ابتدایی باید دو بازی را به بوشهر و آبادان برویم که این ممکن است به دلیل گرمای هوا کار ما را کمی با مشکل روبرو کند ولی چون ما امسال خیلی خوب تیم را آماده کرده‌ایم به این مسایل فکر نمی‌کنیم و بیشتر بر روی مسایل فنی تمر کز می‌کنیم.
لوکا بوناچیچ سرمربی گسترش فولاد گفت: قرعه‌کشی مثل دو روی سکه می‌ماند. با این حال ما می‌توانیم از قرعه‌کشی رقابت‌های فصل جدید راضی باشیم اما اصل مطلب این است که باید روی کار خود تمرکز کنیم.

نظر شما