شناسهٔ خبر: 20294329 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

برگزاری مراسم سالروز شهادت حضرت حمزه(ع) در بیت آیت الله العظمی صافی

حوزه/ مراسم روز شهادت حضرت حمزه(ع) باحضور آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، و علما و روحانیون در بیت این مرجع تقلید برگزار شد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام عالمی امروز در مراسم سالروز شهادت حضرت حمزه(ع) که باحضور حضرت آیت الله صافی گلپایگانی برگزار شد، گفت: حضرت حمزه(ع) از شخصیت های بنام اسلام و عموی پیامبر(ص) بود و نقش اساسی در ترویج  و ابلاغ اسلام داشت و یکی از حامیان و مدافعان واقعی پیامبر(ص) بود.

سخنران این مراسم عنوان کرد: با وجود حضرت حمزه(ع) دشمنان جرأت حمله و توهین به پیامبر(ص) را نداشتند و  ایشان خود را خادم و مدافع دین می دانستند و تا لحظات آخر عمر دست از حمایت پیامبر(ص) نداشتند.

وی افزود: حضرت حمزه(ع) یار دیرین و مورد اعتماد پیامبر(ص) بود و دشمن با وجود این شخصیت به خود اجازه نمی داد به پیامبر اسلام (ص) توهین کند.

حجت الاسلام عالمی گفت: حضرت حمزه(ص) از شجاع ترین یاران و با وفاترین شخصیت ها به پیامبر(ص) بود، همین مسائل باعث شد دشمنان بغض و کینه او در دل بگیرند و به فکر به شهادت رساندن ایشان باشند.

سخنران این مراسم در پایان عنوان کرد: دشمنان ومشرکین مکه و مدینه در جنگ احد این یار دیرین و مدافع دین و پیامبر(ص) را به شهادت رساندند.

 

نظر شما