شناسهٔ خبر: 20290938 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

فتاح:

کمیته امداد بیش از ۱۲۰ هزار وام اشتغال داده است/ واگذاری ۵ هزار خودرو به روستائیان با وام قرض‌الحسنه؛ بزودی

​رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)گفت: سال گذشته کمیته امداد براساس آمار یکی از دستگاه های حقوقی در ایجاد اشتغال موثر بود و بیش از ۱۲۰ هزار وام اشتغال ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، فتاح، ​رئیس کمیته امداد امام خمینی در مراسم امضای تفاهم نامه جهاد دانشگاهی با کمیته امداد،‌ گفت:  دو نهاد برخواسته از ذات انقلاب که در زمان حیات امام راحل شروع به کار کرد و با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب ادامه زندگی داشت، حالا می خواهند در مورد رسیدگی به محرومان که آن هم از اهداف مهم انقلاب است تفاهم نامه همکاری امضا کنند.

 

وی افزود: گذر زمان ما را دچار نیسان و غفلت کرده و امروز بیش از هر زمانی به همدلی، همکاری و مهربانی برای رسیدگی به امور محرومان نیازمندیم.

 

فتاح با اشاره به اینکه فقر زیبنده نظام اسلامی نیست، گفت: امیدواریم بتوانیم در مسیر قرآن محرومان را حمایت کنیم. دیگر رفع محرومیت و فقر از روش سنتی ممکن نیست و ما برای این کار نیاز به همکاری با دانشگاه ها داریم. روحیه جهادی و دانشگاهی و راهکارهای علمی تنها راه برای حل مشکلات است.

 

رئیس کمیته امداد ادامه داد: می خواهیم اراده خودمان را با امضای این تفاهم‌نامه نشان دهیم و اگر تفاهم‌نامه تنها زینت المجالس باشد، پسندیده نیست؛ بلکه باید حتما اجرایی شود و ما هم همین امر را می طلبیم.

 

وی تصریح کرد: ما در کمیته امداد 72 هزار دانشجو داریم که در بین این افراد بین ۳ تا ۵ هزار دانشجوی نخبه نیز وجود دارد. سال گذشته کمیته امداد براساس آمار یکی از دستگاه های حقوقی در ایجاد اشتغال موثر بود و بیش از 120 هزار وام اشتغال ارائه کرد.

 

فتاح در پایان خاطرنشان کرد: کمیته امداد برای فردا نیز برنامه دارد تا با سایپا قراردادی را به امضا برساند تا  ۵۰۰۰ خودرو از سایپا گرفته شده و با وام قرض الحسنه به روستاها داده شود.

 

طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی نیز در این مراسم  گفت: جهاد به عنوان نهاد برخواسته از متن انقلاب و به قول مقام معظم رهبری مولود مبارک انقلاب، دارای تجربیات ارزنده ای در زمینه علم، فرهنگ و آموزش است و حتی در برخی از زمینه ها اشتغال هم ایجاد کرده است.

 

وی افزود: خوشحالیم که رئیس کمیته امداد بر آغاز سریع اقدامات علمی جهاد در رابطه با این تفاهم نامه اصرار دارد.

نظر شما