شناسهٔ خبر: 20267357 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ایجاد ۲۵ هزار شغل در گلستان

نزدیک به ۲۵ هزار شغل امسال در گلستان ایجاد می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان بندرگز گفت: ۵ بسته ستاد اقتصاد مقاومتی کشور طراحی شده است که یکی از آنها توانمند سازی و حمایت از اشتغال است.

سعید مازندرانی با بیان اینکه در این طرح ها بر اشتعال جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تاکید شده است؛افزود: در سال ۹۶ ایجاد ۹۷۱ هزار شغل در دستور کار دولت قرار دارد که از این میزان حدود ۲۵ هزار شغل سهم استان گلستان است.

مازندرانی با اشاره به اجرای طرح هایی مانند کار ورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، مهارت آموزی در محیط کار واقعی برای جوانان و مشاغل خانگی روستایی اضافه کرد : اجرای بندهای الف و ب تبصره ماده ۱۸ قانون برنامه بودجه کل کشور هم از دیگر فرصت هایی است که تزریق ۲۰ هزار میلیارد تومان برای تشکیل و توسعه بنگاههای اقتصادی و حمایت از افرادی که صورت خود اشتغالی اقدام به کار آفرینی می کنند را در سراسر کشور به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: سهم استان گلستان از محل بند الف و ب تبصره ماده ۱۸ حدود ۶۰۰ میلیارد تومان است که بر اساس میزان بیکاری و جمعیت ممکن است کاهش یا افزایش یابد.

علی اصغر میرزایی فرماندار بندرگز نیز در حاشیه این نشست با اشاره به برگزاری ۳ جلسه ستاد شهرستانی در زمینه اشتغال گفت: سهم شهرستان بندرگز در طرح کارورزی و اشتغال در کارگاههای تولیدی، حدود ۳۰۰ نفر است که این تعهد قبل از پایان مهلت تعیین شده به اجرا در می آید.

 

انتهای پیام / ا

 

افزایش اعتبار اشتغال کمیته امداد گلستان

نظر شما