شناسهٔ خبر: 20246447 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

واکنش رسمی قطر به بیانیه عربستان و متحدانش

- همشهری‌انلاین: وزارت خارجه قطر در نخستین واکنش رسمی به بیانیه عربستان و متحدانش بار دیگر اتهام‌های وارده به این کشور درباره حمایت از تروریسم را "بی‌اساس" خواند.

صاحب‌خبر -

در این بیانیه دولت قطر نسبت به اتهام‌ها و ادعاهای عربستان، مصر، امارات و بحرین درباره دوحه ابراز تاسف و تاکید کرد که این کشور دائما مواضعی در محکومیت تروریسم اتخاذ کرده‌است.

مصر، عربستان، امارات و بحرین اعلام کردند دوحه به خاطر ارتباطش با گروه‌های تروریستی خواسته‌های آنها را رد کرده و این چهار کشور تدابیر جدیدی را علیه قطر اتخاذ خواهند کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، بیانیه مشترک چهار کشور عربستان،‌ مصر، امارات و بحرین که توسط رسانه‌های رسمی منتشر شد بر این مساله تاکید داشت که کشورهای عربی به دنبال تدابیر سیاسی، اقتصادی و قضائی جدیدی علیه دوحه هستند.

خبرگزاری قطر به نقل از یک منبع در وزارت خارجه این کشور اعلام کرد موضع دوحه نسبت به تروریسم ثابت و مشخص است. دوحه به طور کامل با همه اشکال تروریسم مخالف است.

دولت قطر همچنین اعلام کرد که آماده همکاری و بررسی همه ادعاهایی است که با حاکمیت قطر تناقض دارد.

در همین راستا وزیر امور خارجه انگلیس با هدف دیدار با مقام‌های امارات و عربستان برای کاهش تنش میان کشورهای حاشیه خلیج فارس به ریاض رفته است.

او قرار است به قطر و کویت نیز سفر کرده و با مقام‌هاي این کشورها دیدار کند اما زمان دقیق این دیدارها مشخص نیست.

پيشتر رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا در ماموریتی مشابه به کویت رفته بود.

نظر شما