شناسهٔ خبر: 20241133 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نتانیاهو بازهم هزینه پرداختی به سازمان ملل را کاهش می‌دهد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی 1 میلیون دلار دیگر از هزینه پرداختی به سازمان ملل کاهش داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به حکم یونسکو در قراردادن نام شهر «الخلیل» در «میراث فرهنگی جهانی در معرض خطر» اعلام کرد 1 میلیون دلار دیگر از هزینه‌های پرداختی به سازمان ملل را کاهش می‌دهد.

به نوشته وبگاه «آی24 نیوز» در بیانیه نتانیاهو آمده است که با این 1 میلیون دلار قصد دارد موزه‌ای میراث یهودی در الخلیل تاسیس کند.

وی با «غیرواقعی» خواندن این تصمیم گفت: «این بار، آنها تصمیم گرفتند مقبره پدران ما در الخلیل را یک مکان فلسطینی، نه یهودی، و در معرض خطر بنامند...این یک تصمیم متوهمانه دیگر است.»

یونسکو امروز (جمعه) شهر «الخلیل» و مسجد ابراهیمی در کرانه باختری را در فهرست میراث جهانی قرار داده و بر هویت فلسطینی الخلیل و مسجد ابراهیمی تاکید کرد.

الخلیل  بزرگترین شهر در کرانه باختری رود اردن و در 30 کیلومتری جنوب قدس قرار گرفته‌ و توسط دولت خودگردان فلسطین اداره می‌شود؛ این شهر حدود 6 هزار سال قدمت دارد.

فهرست میراث جهانی یونسکو،  فهرستی از آثار طبیعی یا فرهنگی است که بر پایه کنوانسیون میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند؛ این فهرست بر اساس قاره و کشور و حروف الفبا مرتب شده است.

انتهای پیام/خ

نظر شما