شناسهٔ خبر: 20241016 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

استقبال اردن از مصوبه یونسکو درباره شهر «الخلیل»

دولت اردن از تصمیم سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی سازمان ملل متحد (یونسکو) درباره درج شهر قدیمی الخلیل در فهرست میراث جهانی استقبال کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد المؤمنی» سخنگوی دولت اردن ضمن استقبال از مصوبه یونسکو درباره شهر الخلیل تأکید کرد که این تصمیم نشاندهنده عدم مشروعیت اقدامات رژیم صهیونیستی و تجاوزات آن است.

وی افزود که این تصمیم یونسکو مقابله با تلاش‌های اسرائیل برای تحمیل واقعیت‌های جدید در شهر قدیمی الخلیل است و این اقدامات تجاوزاتی مردود و غیرقانونی است.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، المومنی تصریح کرد که درج الخلیل در فهرست میراث جهانی در حمایت از این شهر در برابر خطراتی که از سوی رژیم اشغالگر این شهر را تهدید می‌کند، سهیم خواهد بود.

وی اظهار داشت که دولت اردن به اعراب و مسلمانان سراسر جهان و همچنین تشکیلات خودگردان و ملت فلسطین مصوبه یونسکو درباره الخلیل را تبریک گفت.

«رولا معایعه» وزیر گردشگری و آثار باستانی تشکیلات خودگردان امروز جمعه اعلام کرد دولت فلسطین موفق شد الخلیل و حرم ابراهیمی را در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت کند.

معایعه در ادامه گفت این یک اتفاق تاریخی برای مردم فلسطین است و بر هویت فلسطینی الخلیل و مسجد ابراهیمی تاکید می‌کند؛ هم‌چنین بر ادعاهای کذب اسرائیل که به صراحت خواستار انضمام مسجد ابراهیمی به میراث یهودی است، خط بطلان می‌کشد. 

انتهای پیام/م

نظر شما