شناسهٔ خبر: 20233212 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه حمایت | لینک خبر

کدخدایی:

شورای نگهبان لایحه پالرمو را رد کرد

سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد که این شورا اصلاح قانون مبارزه پولشویی که جزو مصوبات ۴ گانه موسوم به FATF است را مغایر قانون اساسی دانسته‌ است.

صاحب‌خبر -

 روز گذشته ارتش سوریه برای تنگ تر کردن حلقه محاصره تروریست‌های متحد  با جبهه النصره در استان جنوبی  قنیطره وارد شهر البعث شد و در یک درگیری سنگین این شهر را آزاد کرد. ساعتی بعد از شکست تروریست‌ها، نیروهای رژیم صهیونیستی مواضع ارتش سوریه را گلوله باران کردند.
نیروهای سوری در جریان این درگیری که در شهر البعث رخ داد، موفق شدند کنترل کامل محدوده این شهر را به دست گیرند و تروریستها را به عقب برانند.
 شبکه خبری «المنار» گزارش داد که ارتش سوریه توانست دو نقطه ای را که تروریستهای جبهه النصره از سمت غرب شهر البعث وارد شده بودند، پس بگیرند. جبهه النصره و گروههای همپیمانش با حمایت بالگردهای رژیم صهیونیستی، از چند روز پیش حمله گسترده ای به مقرهای ارتش سوریه در اطراف البعث را آغاز کردند. در واقع تروریستها قصد داشتند این شهر را اشغال کنند، ولی پس از متحمل شدن تلفات جانی سنگین، مجبور به عقب نشینی شدند. به گزارش شبکه المیادین «ابو عبدالله النعیمی» سرکرده نظامی گروه تروریستی موسوم به «تحریر الشام» در حومه القنیطره سوریه  در همین درگیری‌ها کشته شده است. این در حالی است که چند ساعت پس از شکست تروریست‌های موتلف با جبهه النصره در شهر البعث، ارتش رژیم صهیونیستی بار دیگر به نفع گروه‌های تروریستی به نیروهای سوری حمله کرد.
به گزارش المیادین، حمله اسرائیل به مواضع ارتش سوریه پس از ناکامی جبهه النصره در سیطره بر شهر البعث انجام شده است. صفحه توییتر ارتش رژیم صهیونیستی با تأیید خبر حمله به خاک سوریه، مدعی شد، این حمله در پاسخ به خمپاره‌ای بود که به اراضی اشغالی شلیک شده بود. این ششمین حمله رژیم صهیونیستی به خاک سوریه در حدود ۱۰ روز اخیر است. رسانه خبری «الاعلام الحربی» در واکنش به افزایش خمپاره‌هایی که به سمت اراضی اشغالی شلیک می‌شود، گزارش داده که گروه تروریستی «جبهه النصره» عامدانه این خمپاره‌ها را شلیک می‌کند تا بهانه‌ای به رژیم صهیونیستی جهت حمله به مواضع ارتش سوریه بدهد.وزارت جنگ رژیم صهیونیستی پیش از این با انتشار بیانیه‌ای خبر اصابت خمپاره به بلندی‌های جولان طی ساعت‌های گذشته را تایید و مدعی شد، این شلیک ناشی از درگیری‌های داخلی در سوریه صورت گرفته است. شبکه تلویزیونی الجزیره پنج‌شنبه گذشته گزارش داد، یک گلوله خمپاره هنگام حضور نتانیاهو در بلندی‌های اشغالی جولان به این مناطق اصابت کرد، اقدامی که با واکنش ارتش اسرائیل و هدف قرار گرفتن پایگاه‌های ارتش سوریه مواجه شد.
این حمله هم‌زمان با بازدید نخست‌وزیر رژیم صیهونیستی از جولان صورت گرفت. نتانیاهو در این باره گفـته بود:‌ «وقتی صحبت می‌کردم، گفتم ما هیچ شلیک ماجراجویانه‌ای را برنخواهیم تابید و به همه شلیک‌ها واکنش نشان خواهیم داد.» وی ادامه داد:‌ «در جریان سخنرانی من شلیکی از سوریه انجام شد که به قلمرو ما اصابت کرد و ارتش ما پاسخ این حمله را داد. هر کس به ما حمله کند، به او حمله می‌کنیم. این سیاست ما است و در اجرای آن تداوم خواهیم ورزید.»

 انفجار انتحاری در دمشق
روز گذشته همچنین تلویزیون سوریه از کشته شدن ۱۸ تن در یک انفجار انتحاری در مرکز دمشق خبر داد. وزارت کشور سوریه از شهروندان خواست برای ممانعت از حملات تروریستی جدید با نیروهای امنیتی همکاری کنند.
 به گفته منابع سوری، نیروهای امنیتی سوری سه خودروی بمب‌گذاری شده را در ورودی‌های دمشق تعقیب کردند و توانستند دو مورد از این خودروها را در ورودی دمشق منفجر کنند نیروهای امنیتی خودروی سوم را در میدان التحریر محاصره کردند اما عامل انتحاری خود را در داخل خودرو منفجر کرد. در این راستا وزرات کشور سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد، در ساعت ۶:۱۵ دقیقه به وقت دمشق در تلافی پیروزی‌های چشمگیر ارتش سوریه در میدان جنگ در اقدام جنایتکارانه جدید گروه‌های تروریستی سه خودروی بمب‌گذاری شده را به مناطق امن دمشق روانه کردند اما نیروهای مربوطه اقدام به رصد و تعقیب آنها کردند و اجازه ندادند آنها به اهداف شوم خود برسند. لذا دو خودرو را منفجر و منهدم و یک خودرو را تعقیب کردند اما عامل انتحاری داخل خودرو اقدام به انفجار خود در میدان الغدیر در منطقه باب توما کرد که تلفاتی نیز در میان غیرنظامیان برجای گذاشت. وزارت کشور سوریه تاکید کرد: با همکاری گروه‌های مربوطه مانع از چنین اقدامات جنایتکارانه می‌شویم و دست از تعقیب تروریست‌ها برنمی‌داریم. این وزارتخانه از مردم خواست با همکاری بخش‌های مربوطه
هر گونه موارد مشکوک را به نیروهای امنیتی اطلاع دهند و هر اطلاعی دارند در راستای حفظ امنیت و ثبات پایتخت در اختیار نیروهای امنیتی بگذارند.
 

برچسب‌ها:

نظر شما