شناسهٔ خبر: 20224712 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

مرسدس‌بنز با میباخ ۲۰۱۸ +عکس

گروه خودروسازی دایملر آلمان در مدل ۲۰۱۸ خودروی میباخ از پیشرانه ۱۲ سیلندر سری AMG استفاده خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین از زومیت، گروه خودروسازی دایملر مدت‌ها است که با اصرار بر ساختار خودروی میباخ AMG از ایجاد تغییرات در آن خودداری می‌کند. خودرویی که یکی از دو محصول مهم مرسدس بنز به شمار می‌آید؛ اما واقعا این خودروساز برجسته آلمانی چگونه قادر است مشتریان خود را مجاب به خرید این خودروی به‌ظاهر تکراری کند؟

جواب خیلی ساده است؛ تنها با به‌کارگیری موتور سری AMG در میباخ و نام‌گذاری آن با اسمی بدون داشتن پسوند AMG. این همان ترفندی است که مرسدس بنز قبلا در خودروهای G650 لاندالت و S650 کابریولت انجام داده و حالا همان‌طور که انتظار می‌رفت، بنز تصمیم گرفته است این پیشرانه قدرتمند و محبوب را روی سدان برجسته خود نیز قرار دهد.

با وجود اینکه مرسدس بنز هنوز به‌صورت رسمی از به‌کارگیری پیشرانه ۱۲ سیلندر AMG در میباخ خبر نداده است؛ اما بر اساس مشخصات اعلام‌شده توسط این خودروساز برای مدل ۲۰۱۸ میباخ S650، این حقیقت آشکار شده است. مشخصات خودرو درست همانند دیگر خودروی برجسته گروه دایملر یعنی لیموزین است، با این تفاوت که به‌جای موتور ۸ سیلندر یا ۱۲ سیلندر استاندارد، بنز از یکی از قوی‌ترین پیشرانه‌های خود یعنی موتور ۱۲ سیلندر ۶ لیتری همراه با توربو شارژ دوگانه استفاده کرده؛ پیشرانه‌ای که قادر به تولید ۶۲۱ اسب بخار توان و ‍۱۰۰۰ نیوتون متر گشتاور است.

این پیشرانه پیش از این در خودروهای سری ۶۵ AMG مانند SL65 رودستر، G65 اسپرت و نسخه‌های سدان و کوپه S65 نیز به کار گرفته شده است. در این خودرو از جعبه دنده اتوماتیک ۷ سرعته جهت انتقال نیرو محرکه به محور عقب خودرو استفاده شده است. این سیستم و محور عضلانی خودرو قادر هستند در ۴.۶ ثانیه، سرعت میباخ ۲۰۱۸ را از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسانند. این زمان ۰.۴ ثانیه بیشتر از مدل S65 سدان است که دقیقا روی همین پلتفرم و با همین پیشرانه تولید و عرضه می‌شود؛ اما با داشتن فاصله محوری ۳.۳۶ متری، نسبت به میباخ تقریبا ۳۰ سانتی‌متر کوتاه‌تر است.

وزن خالص میباخ ۲۰۱۸ با این پیشرانه قدرتمند و البته سنگین هنوز اعلام نشده است؛ اما می‌توان انتظار داشت لوکس‌ترین نسخه آن حتی از سدان S65 با وزن ۲ تن و ۲۶۷ کیلوگرم هم سنگین‌تر باشد.

در مورد قیمت این خودرو گمانه‌زنی‌های متعددی مطرح بوده است؛ اما زمانی که بدانیم آخرین مدل میباخ موجود در بازار یعنی S600، با قیمت پایه ۱۹۱‍,۳۰۰ دلار و خودروی AMG S65، با قیمت پایه ۲۲۶,۹۰۰ دلار در حال حاضر تولید و عرضه می‌شود؛ طبیعی است که انتظار داشته باشیم حداقل قیمت میباخ ۲۰۱۸ رقم ۲۵۰ هزار دلار باشد.

با این محدوده قیمتی عملا میباخ ۲۰۱۸ به‌عنوان رقیبی جدی برای خودروی گران‌قیمت بنتلی Flying Spur W12 S به شمار خواهد آمد. مگر اینکه اعلام شود مدل جدید لیموزین دایملر مانند میباخ‌های سری ۶۵۰ در تعداد محدود تولید خواهد شد که در این صورت، قیمت بالاتر لیموزین نسبت به میباخ محتمل است.

نظر شما