شناسهٔ خبر: 20222987 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

20 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی، پشتوانه ایجاد اشتغال در سال 96

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: با کمک بانک مرکزی امسال 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده که پشتوانه ایجاد اشتغال جدید خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری خراسان رضویگفت: از سال 92 ریزش 

تلاش بیشتر برای تثبیت شغل در صنعت ، کشاورزی و خدماتنیروی کار اغاز شده بنابراین در سالهای اخیر برخی منابع کشور صرف تثبیت شغل شده است.

علی ربیعی با اشاره به اینکه اشتغال بیش از همیشه برای کشور مهم شده است افزود: برای تثبیت شغل در صنعت ، کشاورزی و خدمات باید بیشتر تلاش کرد.

او گفت: تولید کشور علاوه بر مشکل مالی از ضعف تکنولوژی ، ضعف بازاریابی و فروش و مشکل مدیریتی رنج می برد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی همچنین از تدوین برنامه اشتغال فراگیر در کشور خبر داد و افزود: بر اساس مزیت های منطقه ای در استان ها برنامه حمایتی از مشاغل پیش بینی شده است.

استاندار خراسان رضوی هم در این جلسه گفت: در حالیکه پارسال حدود 100 هزار شغل در استان ایجاد شد امسال تلاش می شود آمار اشتغال جدید به 160 هزار فرصت شغلی افزایش یابد.

علیرضا رشیدیان امار بیکاران استان در سال گذشته را 293 هزار نفر اعلام کرد و افزود: جمعیت شاغل استان پارسال یک میلیون و 900 هزار نفر بود.

در این جلسه جمعی از مدیران اجرایی استان از برنامه های امسال خود برای ایجاد اشتغال جدید گزارشی ارائه و بر اختصاص تسهیلات بانکی با نرخ سود پایین برای ایجاد شغل جدید تاکید کردند.

نظر شما