شناسهٔ خبر: 20220684 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه حمایت | لینک خبر

رییس فدراسیون کشتی تاکید کرد

شب تاریخی ووشو در برزیل

صاحب‌خبر -

رقابت های انتخابی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی برای شرکت در مسابقات جهانی فرانسه روزهای 15 و 16 تیرماه در سالن 12 هزار نفری مجموعه آزادی تهران برگزار خواهد شد. نفرات برتر این مسابقات پس از تائید شورای فنی تیم های ملی و کادر فنی راهی پیکارهای قهرمانی جهان خواهند شد. رقابت های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی سال 2017 جهان 30 مرداد تا 5 شهریور در پاریس پایتخت فرانسه برگزار خواهد شد.
چکیده بهترین‌ آزادکاران کشتی ایران اعم از گمنام و عنوان‌دار برای رسیدن به دوبنده تیم ملی قرار است در رویدادی جذاب، سخت و نفسگیر به مصاف هم بروند. بر اساس قانون فرآیند انتخابی تیم های ملی کشتی، نفرات اول تا سوم رقابت‌های گروه الف و رقابت‌های عمومی قهرمانی کشور، نفرات اول و دوم گروه ب ، نفرات اول گروه ج ،مدال‌آوران جهانی و المپیک، قهرمانان رقابت‌های آسیایی و بازی‌های همبستگی اسلامی به همراه مدال آوران جهانی رده جوانان و البته نفرات مستعد مورد نظر شورای فنی تیم های ملی جواز حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم های ملی کشتی را به‌دست آوردند. در مجموع تعداد 90 کشتی‌گیر آزادکار جواز حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی را بدست آوردند که از این میان تاکنون نفرات مطرحی چون حسن رحیمی دارنده مدال طلای جهان و برنز المپیک در وزن 57 کیلوگرم ،سید احمد محمدی دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان در وزن 65 کیلوگرم و رضا یزدانی دارنده 2 مدال طلای جهان در وزن 97 کیلوگرم بدلیل مصدومیت غایبان بزرگ این رویداد هستند. اما در غیاب این نفرات، چهره های سرشناس دیگری هستند که رقابتها را داغ و حساس می کنند.
یکی از مهم‌ترین تفاوت های مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی ایران در سال 2017 شاید نبود هیچیک از نامداران و بزرگان این رشته همچون حمید سوریان، امید نوروزی، حبیب الله اخلاقی، قاسم رضایی و بشیر باباجانزاده باشد، بزرگانی که در سال های گذشته به واسطه نبوغ ذاتی، آمادگی بالا و نداشتن رقیبان جدی در وزن خود، همواره پای ثابت تیم ملی در پیکارهای قهرمانی جهان بوده اند. حالا همه منتظر آغاز پیکارهای قهرمانی جهان در فرانسه بعد از تغییرات کادر فنی و تغییر نسل کشتی فرنگی در ایران بعد از المپیک ریو 2016 هستند تا نتایج این تغییرات گسترده را ارزیابی کنند و این دوره فرصت مغتنمی برای کشتی گیران جوان و جویای نام است که سال ها پشت سر بزرگان قرار داشتند تا در کنار کشتی‌گیران با تجربه‌ای همچون سعید عبدولی، شانس خود را بیازمایند. بعد از المپیک ریو و تغییر کادر فنی کشتی فرنگی، علی اشکانی به کمک همکاران خود با دعوت از فرنگی کاران جوان و آینده‌دار دست به تغییر نسلی زدند که برای چشیدن ثمره و نتایج آن باید صبر و حوصله داشت و به طور حتم تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران در پیکارهای قهرمانی سال 2017 جهان در فرانسه با ترکیبی دگرگون شده پای روی تشک خواهد گذاشت.

 نفرات اول شانس دارند
رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی گفت: معیار حضور در رقابت‌های جهانی فرانسه، شرکت در مسابقات انتخابی تیم‌های ملی کشتی است و نفرات اول انتخابی شانس حضور در مسابقات جهانی را دارند. انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد، فرنگی و پهلوانی برای شرکت در رقابت‌های جهانی در سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار می‌شود. در تمامی اوزان کشتی‌گیران مدعی پوشیدن دوبنده تیم ملی در 2 رشته آزاد و فرنگی در این مسابقات 2 روزه به میدان می‌روند و امیدوارم با توجه به مبارزه مدعیان در اوزان مختلف مردم شاهد مبارزات دیدنی باشند. خادم تصریح کرد: با توجه به سیستم سیدبندی، نفراتی که صاحب مدال المپیک 2016، جهانی اوزان غیر المپیکی مجارستان، مدال طلای آسیا 2017 و طلای بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در وزن خود شده‌اند، از دور دوم (دور اول به صورت تک حذفی بدون حضور این نفرات برگزار می‌شود)، در قرعه به ترتیب در جمع هشت نفر بین نفرات اول تا پنجم قرار می‌گیرند. ضمن اینکه رقابت‌های فینال هر وزن، مانند چند سال اخیر به صورت 2 از 3 برگزار می‌شود. رئیس فدراسیون کشتی در مورد کشتی‌گیران مصدوم، افزود: نفرات باید از طریق هیأت‌های کشتی پیش از مسابقات، مدارک و مستندات خود را ارسال کنند تا در کمیته ویژه پزشکی فدراسیون بررسی شود و در صورت  موافقت، نفرات مذکور در شورای فنی مطرح و در مورد آنها تصمیم‌گیری شود.
خادم خاطرنشان کرد: معیار حضور در رقابت‌های جهانی فرانسه، شرکت در مسابقات انتخابی تیم‌های ملی کشتی است و نفرات اول انتخابی شانس حضور در رقابت‌های جهانی را دارند، اما در هر حال رعایت نظم و انضباط اردویی، فقدان آسیب دیدگی‌ها و دستیابی به آمادگی جسمی و روانی مناسب برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی و سوابق و عملکرد فنی قابل اطمینان از رقابت‌های بین‌المللی خارج از کشور، طبق فرآیند انتخابی تیم‌های ملی، در تعیین نفرات ملی‌پوش هر تیم ملاک عمل است. با همکاری سامانه باشگاه هواداران کشتی، برای تماشاگران حاضر در سالن رقابت‌ها یک دستگاه اتومبیل و سفر به مسابقات جهانی در فرانسه و ایتالیا یا مراکش در نظر گرفته شده است. از طرفی برای تسهیلِ حضور مردم در سالن رقابت‌ها با شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه مذاکره کردیم و با موافقت مدیریت آن مجموعه روز جمعه علی‌رغم عملیات بهسازی، قطارهای شهری آماده ارائه خدمات به مردم علاقمند به حضور در سالن از طریق ایستگاه مترو به ورزشگاه آزادی هستند. ضمن اینکه در آن محل نیز ون‌ها آماده انتقال تماشاگران به سالن هستند. امیدوارم روزهای پنجشنبه و جمعه شاهد مبارزات جذاب دیدنی از سوی قهرمانان کشتی ایران، برای حضور در رقابت‌های جهانی فرانسه در کشتی آزاد و فرنگی و جهانی  کشتی پهلوانی در ایتالیا یا مراکش باشیم.

نظر شما