شناسهٔ خبر: 20218731 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بهره مندی 9200 کودک از خدمات مراکز حمایتی خانواده درسال 95

اردبیل - ایرنا - مدیرکل دفتر امور آسیب ‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: پارسال 9 هزار و 200 کودک در سراسر کشور از خدمات مراکز حمایتی کودک و خانواده بهره مند شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، فریبا درخشان نیا سه شنبه شب در آئین گشایش مرکز حمایتی و آموزش کودک و خانواده اردبیل افزود: این کودکان که بیشتر زیر پوشش خانواده قرار دارند از بسته ‌های حمایتی سازمان بهزیستی بهره مند هستند.
وی با بیان اینکه در این مراکز به موضوع نگهداری و حمایت از کودکان کار ، بی سرپرست و بدسرپرست به شکل جدی توجه می شود هدف از فعالیت آنها را کاهش و به حداقل رساندن میزان آسیب ‌ها و بزه های اجتماعی ذکر کرد.
وی ادامه داد: بهزیستی برای زیر پوشش بردن تعداد بیشتری از کودکانی که به حمایت های لازم در این زمینه نیاز دارند تلاش می کند و انتظار می رود با برنامه ریزی ‌های انجام شده آمار کودکان مورد حمایت در آینده افزایش یابد.
وی بیان کرد: هدف سازمان بهزیستی توانمند ساختن کودکان در کنار خانواده خودشان است و در این ارتباط تلاشمان را روی کاهش حضور کودکان در خیابان ها ، تامین معاش خانواده این قشر و ارائه خدمات بیشتر متمرکز کرده ایم.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل نیز در این مراسم گفت: تعداد کودکان کار خیابانی در شهر اردبیل کمتر از 150 نفر است و این مرکز با هدف ساماندهی اینگونه کودکان که از دغدغه ‌های مهم اداره کل بهزیستی محسوب می شود، دایر شده است.
بهزاد ستاری افزود: پارسال هشت کودک کار در اردبیل که به خاطر اجبار والدین و دیگر اعضای خانواده برای کار کردن در خیابان از تحصیل باز مانده بودند برای تحصیل به مراکز آموزشی منطقه معرفی شدند.
در مراسم گشایش مرکز حمایتی و آموزش کودک و خانواده اردبیل که به منظور نگهداری کودکان کار ، بی‌سرپرست و بدسرپرست در محله ابراهیم آباد اردبیل دایر شده، معاون سازمان بهزیستی ایران و جمعی از مدیران و مسوولان استان اردبیل حضور داشتند.
خبرنگار: مسعود وسیله ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6019/6016

انتهای پیام /*

نظر شما