شناسهٔ خبر: 20212225 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر آموزش و پرورش :

درخواست وزیر آموزش و پرورش برای تغییر زمان آزمون استخدامی

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش ، از سازمان اداری و استخدامی کشور درخواست کرد، زمان برگزاری آزمون استخدامی سال 96 را تغییر دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا ، فخرالدین دانش آشتیانی طی نامه‌ای به معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور خواستار تغییر زمان برگزاری آزمون استخدامی سال 96 وزارت آموزش و پرورش شد .
وزیر در این نامه افزوده است: براساس قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، پذیرفته شدگان آزمون استخدامی دولت در حوزه آموزش و پرورش مکلف به گذراندن دوره یک ساله مهارت آموزی هستند و درصورت قبولی درآزمون جامع، به صورت پیمانی به کارگرفته خواهند شد .
آشتیانی بیان کرد: از آنجا که با توجه به حجم بالای پذیرفته شدگان اولیه (دو برابر ظرفیت پذیرش نهایی) فعالیت های مرتبط با مصاحبه تخصصی، تست سلامت و گزینش نیرو، زمان بر خواهد بود و امکان مشارکت پذیرفته شدگان در دوره یک ساله مهارت آموزی وجود ندارد بنابراین پیشنهاد می شود آزمون مذکور در اوایل مرداد ماه (حداکثر10 مرداد) برگزار شود .
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، آشتیانی در نامه خود اظهار کرد: درصورت عدم امکان تغییر زمان آزمون استخدامی، پیشنهاد می‌شود آموزش و پرورش این آزمون را به صورت مستقل وتحت نظارت سازمان سنجش در پایان تیرماه برگزارکند تا فرصت کافی برای طی مراحل استخدامی پذیرفته شدگان وجود داشته باشد .
به گفته سازمان سنجش آموزش کشور تعداد ۳۹۷ هزار و ۳۳۸ داوطلب در چهارمین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی (شهریور ۱۳۹۶) نام نویسی کرده اند. برهمین اساس این آزمون قرار است روز جمعه سوم شهریور سالجاری برگزار ‌شود.
فراهنگ 1417 ** 1823 خبرنگار سید مهدی حسینی ** انتشار: طاهره نبی اللهی

انتهای پیام /*

نظر شما