شناسهٔ خبر: 20177966 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انهدام باند کلاهبرداران اینترنتی در اراک

فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری اعضای باند کلاهبرداران اینترنتی در اراک خبرداد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛سردارعزیزی فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری سه نفر اعضاء باند کلاهبرداری اینترنتی با ۳ میلیارد ریال برداشت غیر مجاز از حساب شهروندان در اراک خبر داد.

سردار عزیزی گفت: متهمان با ترغیب مالباختگان به نصب یک برنامه کاربردی (Application) غیرمجاز در نهایت مالباختگان را به درگاه جعلی بانک هدایت نموده و با دسترسی به اطلاعات حساب افراد اقدام به برداشت غیر مجاز می كردند.

وی افزود: متهم با دسترسی و برداشت از هزار و دویست فقره حساب افراد در سراسر کشور به مبلغ سه میلیارد ریال با همدستی دو نفر از دوستان خود اعتراف کرد که با تلاش پلیس همدستان وي دستگير و تمامي وجوه برداشت شده توقیف و متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل شدند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی از شهروندان خواست در بستر اینترنت از خرید نرم افزار های مشکوک و نامتعارف خودداری نموده و کلیه نکات امنیتی و حصول اطمینان از اصلی بودن درگاه های بانکی را مد نظر قرار داده و در صورت برخورد با هر مورد مشکوک مراتب را در اسرع وقت از طریق تارنمای پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir به کارشناسان پلیس گزارش کنند.

انتهای پیام / ج
دستگیری 3 نفر اعضاء باند کلاهبرداری اینترنتی دراراک

نظر شما