شناسهٔ خبر: 20124355 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

سراب کسب درآمد در شرکت های بازاریابی شبکه‎ای

صاحب‌خبر -

ایرنا- یحیی نیکدل اظهار کرد: برخی از شرکت‎های بازاریابی شبکه‎ای تحت عناوین مختلف در بازار فعالیت داشته و نسبت به تبلیغات برای فروش کالاهای مختلف به صورت شبکه‎ای مبادرت دارند.
وی افزود: بر اساس آیین نامه اجرایی و دستورالعمل‏های مربوط، برای هیچ کدام از این شرکت‎ها در شهرهای مختلف برای برگزاری نشست‏ها، مجوزی صادر نشده است و همه مجوزها به صورت متمرکز صادر می‏شود.
نیکدل ادامه داد: بنابراین این شرکت‎ها مجاز نیستند جلسات را در شهرها برگزار کنند مگر اینکه مجوز خاص را برای آن نشست ها گرفته باشند و برنامه‎ها با اطلاع نیروی انتظامی، سازمان صنعت، معدن تجارت و اداره کل اطلاعات برگزار می‎شود. 
وی با تاکید بر اینکه باید از برگزاری نشست‎ها خارج از ضابطه و یا فروش کالاهایی خارج از آنچه در مجوز قید شده است پیشگیری شود، گفت: فعالیت این شرکت‎ها سوای اینکه مجوز دارند یا نه، آسیب‏هایی را در جامعه به همراه دارد.
نیکدل تصریح کرد: این شرکت‎ها به طور آشکار فعالیت ندارند و برخی از کالاهایی که در این شبکه توزیع می‎شود استاندارد لازم را ندارد و یا اینکه کالا، قاچاق است و مجوز ورود به کشور را ندارد. 
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: این شیوه بازاریابی، آسیب جدی به توسعه ملی، تولید داخلی و وضعیت اشتغال در جامعه وارد می‎کند. 
وی افزود: قیمت کالاهایی که در این شبکه توزیع 
می شود، واقعی نیست چراکه کالای غیر استاندارد با قیمت پایین عرضه می‎شود و در عین حال ادعا دارند که کالا با تخفیف عرضه شده است. 
نیکدل اظهار کرد: یکی از وعده هایی که در این شرکت ها داده می‎شود، این است که جوانان و کسانی که وارد این شبکه ها می‏شوند در کمترین زمان به بیشترین درآمد دست پیدا می کنند، اما این وعده‎ای بیش نیست چون افراد آن میزان که انتظار می‎رود، نمی‎توانند مشتری جذب کنند و کالاها را به فروش برسانند بنابراین درآمد مورد انتظار محقق نمی شود. 
وی افزود: جذب مشتری و فروش در این شبکه‎ها، همیشگی نیست و استمرار ندارد و در این میان اعضای شبکه به علت دست نیافتن به اهداف دچار سرگردانی می‎شوند. 
نیکدل تصریح کرد: در این شیوه، به هر میزان که اعضا فروش داشته باشند و مشتری جذب کند و کالا بفروشند، مدیران شرکت‎ها به سود خود می‎رسند اما وعده ای که به اعضا در رسیدن به درآمد خوب داده شده محقق
 نمی‎شود. 

نظر شما