شناسهٔ خبر: 20114845 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک مسئول در راه و شهرسازی استان مرکزی خبر داد:

ابلاغ طرح جامع و تفصیلی 27 شهر استان مرکزی

نمایندگی مرکزی

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: طرح‌های جامع و تفصیلی 10 مرکز شهرستان و 17 شهر (باجمعیت کمتر از 25هزارنفر) استان مرکزی در سال های اخیر تصویب و ابلاغ شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان علی بیات در اینباره گفت: یکی از مهمترین تکالیف کارگروه استانی امور زیربنایی و شهرسازی که دبیری آن برعهده این اداره کل قرار دارد، بررسی و تصویب طرح های جامع و تفصیلی برای شهرهای کوچک و بزرگ استان مرکزی است. در سال های اخیر به همت کارشناسان، مدیران و اعضاء این کارگروه موفق شدیم با برگزاری جلسات مستمر فرآیند تهیه و تصویب طرح های جامع و تفصیلی 10 مرکز شهرستان و 17 شهر با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر استان را به اتمام رسانده و برای اجرا به دستگاه‌های ذی ربط به ویژه شهرداری ها ابلاغ کنیم.

وی با اشاره به افق 10 ساله اعتبار اجرای این طرح ها اظهار کرد: یکی از راهبردی ترین و مهمترین اقدامات توسعه ای در استان مرکزی تصویب و اجرای طرح های جامع و تفصیلی ویژه هر یک از شهرها است چراکه الگوی پیشرفت و افق آینده هر شهر در ابعاد مختلف اجتماعی، عمرانی و حتی اقتصادی و صنعتی شهرها در این طرح ها مشخص می‌شود.

علی بیات در خصوص سایر شهرهای استان خاطرنشان کرد: از مجموع 33 شهر استان مرکزی فرآیند تصویب و ابلاغ طرح های جامع و تفصیلی 27 شهر به پایان رسیده است.

 طراحی اولیه، تدوین و پیشنهاد شکل گیری طرح های جامع و تفصیلی شهرها در مرحله نخست به مهندسین مشاور ذیصلاح سپرده می شود و در مراحل بعدی با حضور نمایندگان مهندسین مشاور در جلسات کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی، جزئیات طرحها پس از بحث و بررسی به تصویب اعضاء می رسد.
انتهای پیام

نظر شما