شناسهٔ خبر: 20114544 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیرکل میراث‌فرهنگی‌ آذربایجان‌غربی:

"موزه تخصصی صلح" در سردشت احداث ‌می‌شود‌

R41361/P41362/S6,48/CT11

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: مطالعات احداث موزه تخصصی صلح در ‌سردشت به انجام رسیده و به‌زودی احداث آن آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، جلیل جباری ظهر امروز در دومین جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: گردشگری یکی از استعدادهای نهفته جذب سرمایه برای کشور و منطقه آذربایجان‌غربی است و شکوفاسازی این ظرفیت نیازمند همت همگانی دولت و مردم  است.

وی افزود: امروزه انتظارات از بخش گردشگری افزایش یافته است و بحث شعارهای تبلیغاتی در انتخابات ریاست جمهوری نیز این موضوع را شدت بخشیده چراکه موضوع گردشگری نقش موثری در اشتغال زایی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: اعتبارات استان در چند سال اخیر در استان ما افزایش یافته ولی مشکلات را برطرف نکرده است.

جباری گفت: افزایش اعتبارات با تخریب ابنیه تاریخی و تفریحی هیچ تناسبی نمی‌تواند داشته باشد و اعتبارات تخصیص یافته به این حوزه در سال 96 به رقم 6 میلیارد تومان هم نمی‌رسد که با این ارقام نمی‌توان کار به سزایی انجام داد.

وی تصریح کرد: در همایش اخیر گرامیداشت شهدای بمباران شیمیایی سردشت موضوع احداث موزه صلح سردشت مطرح شد که طرحی بسیار قابل توجه و چشم گیر است. اعتبارات این موزه نیز با قول مسئولان تأمین می‌شود و مطالعات در زمینه این موزه انجام شده و مشکل مکان و زمین نیز برطرف شده است.

جبرای گفت: امسال طراحی المان مزار شمس تبریزی در خوی جزو اقدامات اولویت‌دار اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی قرار گرفته که عملی خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی تاکید کرد: اقدامات این دو پروژه از چندین سال پیش انجام شده است و طراحی‌ها در سال 95 انجام پذیرفته بنابراین انتظار می‌رود عملیات اجرایی این دو پروژه امسال به سرمنزل مقصود برسد.

وی با تاکید بر اهمیت نگهداری از بقایای برجای مانده تاریخی تصریح کرد: افزایش اعتبارات مربوط به حفاظت از موزه‌های میراث فرهنگی و سیستم الکترونیکی آنان باید مورد توجه باشد تا بتوان بیش از پیش از موزه‌ها و آثار تاریخی حفاظت کرد.

انتهای پیام/

نظر شما